Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert Barefaced Body Trio pt. ''Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha i improwizacje''
11 stycznia (sobota) 2020 roku o godz. 17.00 Wstęp wolny. Zapraszamy
Plakat [pdf]
Program [pdf]
Leo Clemens - skrzypce Georg Fischer - saksofon Katarzyna Wasiak - fortepian
Barefaced Body Trio to muzyczny gang z Berlina,który łamie muzyczną etykietę łącząc swobodną improwizację z transkrypcjami dawnych muzycznych arcydzieł. W bieżącym programie członkowie zespołu zaaranżowali Wariacje Goldberga Johanna Sebastiana Bacha i wpletli pomiędzy intuicyjne improwizacje. Dzięki sześciu uszom, dłoniom i stopom oraz dużej ilości powietrza berlińskie trio znajduje brzmienia poza wpływem utartych wzorców. Opierając się na akustycznych możliwościach klarnetu basowego, skrzypiec i fortepianu, zespół szuka niebanalnych muzycznych odniesień. We wspólnej grze wykorzystuje współczesne metody preparacji instrumentów i techniki loopowania w celu uzyskania nowego brzmienia. Ich dialogi rozpierzchają się by za chwile znów uwikłać w kłótnie o tymczasową tonalność czy donośny kosmos dźwięku. Subtelne przeplatanie się głosów,chwilowa radość ciszy, żywiołowa muzyczna kolorystyka improwizacji w końcu znajdują ukoronowanie w krystalicznych strukturach bachowskich aranżacji. Pomiędzy transkrypcjami a intuicyjną improwizacją w mniej więcej równych częściach, utwór jest tworzony za każdym razem od nowa.
Leo Clemens urodził się w Berlinie. Pierwsze lekcje gry na skrzypcach otrzymał w wieku pięciulat. W ramach studiów edukacji muzycznej na Uniwersytecie Muzycznym w Cottbus studiował u prof. Dr. Bert Greiner i prof. Kathinka Rebling. Pracuje jako niezależny skrzypek i pedagog od 2004 roku w Berlinie. Leo gra głównie w stałych zespołach kameralnych jak kwartet smyczkowy Gascoigne Quartett, zespół folkowy „NaPart“. Oprócz muzyki klasycznej i folkowej w ostatnich latach priorytetem stała się muzyka improwizowana. Skrzypek regularnie pracuje nad różnymi produkcjami koncertowymi i studyjnymi.
Georg Fischer studiował jazz na Uniwersytecie Muzycznym Hannsa Eislera w Berlinie i zajmował się muzyką pozaeuropejską (muzykologia porównawcza na Freie Universität Berlin). W latach 80. jego kariera muzyczna zaczęła się od współpracy z zespołem „Michele Baresi”. Uczestniczył także w innych projektach, jak: duet „Zank”, kwartet saksofonowy „Saxolution”, zespoły „Red Light Blue Light”, Jazzdebaket, „The high Violence Orchestra”. Współpracował z piosenkarką Grit Diazde Arce, „Boogie Radio Orchestra”, trio „Weltenbach”. Jest także kompozytorem muzyki do kilku filmów dokumentalnych.
Katarzyna Wasiak rozpoczęła edukację muzyczną w wieku 7 lat, m. in. w klasie prof. Krzysztofa Jablonskiego i Janiny Butor we Wrocławiu. W 2002 roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu w klasie prof. O. Maisenberga i prof. W. Watzingera. W 2006r. Kontynuowała studia na UDK w Berlinie u prof. J. Rouviera, a w 2009 r. uzyskała dyplom artystyczny. Następnie ukończyła studia w HfM „Hanns Eisler” w Berlinie u prof. F. Bidini. Jest także certyfikowanym menedżerem kultury. Wasiak wygrała wiele międzynarodowych konkursów pianistycznych, w tym w Dallas (USA), Vanves (Francja) i Villade Capdepera (Hiszpania). Pianistka gości na renomowanych festiwalach, takich jak Carinthischer Sommer, Schleswig-Holstein Musik Festival, Arsonore Music Festival oraz uczestniczy w nagraniach dla polskiego, niemieckiego i austriackiego radia, a także wydaje płyty dla wytwórni DUX, Anagrami Eda Records. Wasiak stawia sobie za cel dogłębną analizę dzieł i historii życia zapomnianych i prześladowanych twórców, jak w przypadku polsko-żydowskiego dziedzictwa kulturowego XX wieku, propaguje muzykę takich twórców jak Mieczysław Weinberg czy Szymon Laks.
Materiał promujący: https://www.youtube.com/watch?v=rpEO2ttS-KU&feature=emb_logo
|