Teresa Marut jest absolwentką klasy śpiewu prof. Danuty Paziuk-Zipser oraz dr hab. Aleksandry Kubas-Kruk w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Przez 5 lat uczyła się w Szkole Musicalowej przy Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie, gdzie powierzono jej m.in. rolę Sandy w spektaklu Grease. Uczestniczyła w masterclassach wielu wybitnych artystów. Niezwykły głos Teresy Marut oraz jej dojrzała interpretacja utworów zaowocowały wieloma laurami na konkursach i festiwalach, m.in. III nagroda na XXIII Międzynarodowym Konkursie Gianluca Campochiaro (Catania 2020), I nagroda na I SWISS International MUSIC Competition (Lugano 2021), I nagroda (nagroda publiczności) na XVII Festiwalu Wielkiej Gali Tenorów (Ciechocinek 2021), finalistka XXIV Międzynarodowego Konkursu im. Mikulasa Schneidera-Trnavskiego (Trnava 2021). Za dotychczasowe dokonania artystyczne otrzymała Stypendium Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2018, 2019, 2020, 2021) oraz Stypendium Prezydenta Wrocławia (2020, 2021).W sezonie 2021/2022 Teresa Marut zadebiutowała na scenie Opery Wrocławskiej, wcielając się w postać Barbariny w operze pt. Wesele Figara Wolfganga Aamadeusza Mozarta.
Tomasz Marut urodził się w 1996 roku we Wrocławiu. Występował jako jeden z reprezentantów Polski podczas XVIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego 2021. Jest laureatem m.in. I nagrody na VI Niemiecko-Polskim Konkursie Pianistycznym Johanna Hillera (Görlitz 2007), I nagrody na VIII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego (Warszawa 2008), I nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym (Augustów 2014), II nagrody na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Duetów Fortepianowych organizowanego przez Centrum Edukacji Artystycznej (Warszawa 2015). Za dotychczasowe dokonania artystyczne otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Stypendium Fundacji Piotra Klera i (sześciokrotnie) Stypendium Prezydenta Wrocławia w zakresie twórczości i edukacji artystycznej dla młodych utalentowanych wrocławian.
Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert muzyki polskiej, włoskiej i ukraińskiej
Katarzyna Czekanowska – sopran Pawlo Denysenko – bas Natalia Czekanowska – fortepian
12 października (sobota) 2024 roku o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Katarzyna Czekanowska – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. W. Hnatiuka w Tarnopolu o kierunku: muzykologia i dyrygentura chóralna. Od 2013 roku mieszka i koncertuje we Wrocławiu. Współorganizuje koncerty i festiwale. Jest laureatką międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych, m.in. Grand Prix im. S Kruszelnickiej. Zwyciężczyni pierwszej nagrody w międzynarodowym konkursie w Cambridge 2023.
Pawlo Denysenko – bas. Absolwent Kijowskiej akademii muzycznej im. Czajkowskiego o kierunku: śpiew solowy. W latach 2016–2022 był solistą Kijowskiego Teatru Opery i Baletu. Teatralny reżyser w kijowskim municypalnym chórze „Chreszczatyk”.
Natalia Czekanowska – pianistka i akompaniator. Absolwentka Akademii Muzycznej w Odessie. W latach 2009–2018 występowała z orkiestrą „Świętograj”. Współpracowała z zespołami „Awantura” i „Muzyczny Dżem”. Bierze udział w koncertach i festiwalach jako akompaniator i członek zespołu.
Warsztaty wokalne bremeńskiej szkoły chóralnej „Vox Brema”
Prowadzenie: Kamila Dunajska
7-11 października 2024 roku o godz. 10.00 – 13.00
Wstęp zamknięty
Warsztaty wokalne poświęcone emisji głosu skierowane są do chórzystów i chórzystek. Zajęcia odbywają się w języku niemieckim i są prowadzone przez bremeńską szkołę chóralną „Vox Brema”. Pedagogiem warsztatów jest Kamila Dunajska, śpiewaczka i dyrygentka chóralna pochodząca z Gdańska. Studiowała śpiew i aktorstwo w Gdańsku, następnie kontynuowała studia z zakresu śpiewu solowego w Bremie, a także dyrygenturę chóralną i orkiestrową w Berlinie. Kamila Dunajska prowadzi zespoły profesjonalne i amatorskie, w tym chóry klasyczne, popowe i jazzowe. Zarówno w Niemczech, jak i w Polsce prowadzi seminaria wokalne dla chórzystów. Oferuje również szkolenia dla innych dyrygentów chóralnych zakresie techniki dyrygenckiej oraz metodyki pracy z chórami. Aktywnie działa zarówno jako solistka – sopranistka, jak i pedagog śpiewu.