Koncerty w 2024 roku

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert piosenek Agnieszki Osieckiej pt. „Nie żałuję” w wykonaniu Grupy Zielono Nam Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu

2 lutego (piątek) 2024 roku o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]


Zielono Nam – grupa słowno-muzyczna, która powstała w 2018 roku jako jedna z sekcji działających na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Należą również do Chóru Apasjonata UTW w UE i tu doskonalą zdolności wokalne dzięki współpracy z dyrygentem Bartoszem Jugo. Za kształt artystyczny i reżyserię spektakli odpowiada przewodniczący – dr Stefan Kaufman. Ich pasją jest śpiew, a celem sekcji jest tworzenie projektów słowno-muzycznych na różne okazje na podstawie poezji i klasycznej piosenki polskiej oraz zagranicznej. W dorobku grupy są projekty: Koncert dla Esperantystów 2019 „Co nam w duszy gra”; W maju 2019 we współpracy z malarzami i Sekcją Haiku powstał projekt „Nasze małe tęsknoty w poezji, muzyce i malarstwie”; „Mijają pory roku – zatrzymaj chwilę”; „Czas nas uczy pogody”; Koncert poezji i piosenki francuskiej „Słowa i nuty znad Sekwany”; „Świat nie jest taki zły”; Koncert wierszy i piosenek Agnieszki Osieckiej „Nie żałuję”. W przygotowaniu: „Piosenka jest dobra na wszystko” oraz Koncert „Trzech tenorów – Jaki piękny jest świat”.


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na premierę płyty Katarzyny Kaczorowskiej i Katarzyny Falany „Moszkowski. Taneczne Potpourri”

31 stycznia (środa) 2024 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]


Katarzyna Kaczorowskiej i Katarzyna Falana „Moszkowski. Taneczne Potpourri” [pdf]

Katarzyna Kaczorowska, pianistka i kameralistka. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Olgi Rusiny. Laureatka konkursu pianistycznego „Konzerteum” w greckim Markopoulo w 1995 roku. Artystka umiejętnie łączy miłość do fortepianu z działalnością edukacyjną i aktywnością koncertową. W latach 1996-2010 była nauczycielką fortepianu i akompaniamentu w Szkole Muzycznej I st. im. Grażyny Bacewicz oraz w Szkole Muzycznej II st. im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Od 2000 r. prowadzi klasę fortepianu w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu. Jej uczniowie są laureatami wielu prestiżowych konkursów w Polsce i na świecie. Od niemal trzydziestu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową w zakresie kameralistyki. Współpracowała z wieloma utytułowanymi solistami, akompaniowała wybitnym skrzypkom m.in. Hannie Lachert-Segal (New York Philharmonic), Wiktorowi Kuzniecowowi i Robertowi Bacharze. Była także akompaniatorką podczas kursów mistrzowskich prof. Idy Haendel. Nagrała kilka płyt, m.in. From The Shadow To The Light z klarnecistą Janem Jakubem Bokunem, Ottorino Respighi z Ewą Podleś, Michałem Nestorowiczem i Wrocławską Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum” dla firmy KOCH oraz Skrzypce w miniaturze ze skrzypkiem Marcinem Ostrowskim. Zagrała też koncerty rejestrowane przez Polskie Radio i Telewizję Polską.

Katarzyna Falana, pianistka i kameralistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu prof. Ewy Bukojemskiej oraz studiów podyplomowych w klasie kameralistyki (duet fortepianowy) prof. Janiny Baster. Od wielu lat łączy aktywność koncertową ze szkoleniem młodych adeptów fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu. Wielokrotnie wyróżniana dyplomami dla pianisty-kameralisty na konkursach instrumentalnych i wokalnych. W latach 1993-1994 stypendystka Prezydenta Miasta Katowic. Laureatka wielu konkursów ogólnopolskich i zagranicznych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych w Rzymie w 1997 r. i półfinalistka Reding-Piette Piano Duo Competition w Neuchatel w Szwajcarii w 2001 r. Brała udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. H. Czerny-Stefańskiej i W. Obidowicza oraz w kursie duetów fortepianowych w Rostocku w klasie H. Petera i V. Stenzla (Niemcy) i B. Eden i A. Tamira (Izrael). Jako muzyk orkiestrowy od 2009 r. współpracuje z Filharmonią Wrocławską NFM, biorąc udział w licznych koncertach symfonicznych oraz w festiwalach Wratislavia Cantans i Musica Polonica Nova. Zagrała pod batutą wielu wybitnych dyrygentów, m.in. P. Herreweghe, J. Swensena, A. Boreyko, G. Chmury, S. Skrowaczewskiego i J. Kaspszyka. Koncertowała z orkiestrą w Europie i w Stanach Zjednoczonych.


Artystki współpracują ze sobą od 2015 roku, wykonując muzykę fortepianową na cztery ręce.



Przełom XVIII i XIX w. w muzyce przyniósł ze sobą rozwój wirtuozostwa instrumentalnego. Wraz z początkiem romantyzmu rolę dominującego instrumentu (zarówno w sferze solowej, jak i koncertowej) zyskał fortepian. Działalność koncertowa i kompozytorska takich twórców jak F. Chopin, czy F. Liszt otworzyła drogę kolejnym pokoleniom muzyków, co spowodowało, że na niespotykaną dotąd skalę pojawiło się mnóstwo wybitnych wirtuozów tego instrumentu, którzy wzorem mistrzów pianistyki I połowy XIX w. łączyli karierę wykonawczą z twórczością kompozytorską. Do tego grona zalicza się Moritz Moszkowski. Urodził się w 1854 r. we Wrocławiu w rodzinie o polsko-żydowskich korzeniach. Atmosfera domu rodzinnego przesycona miłością do sztuki sprawiła, że szybko zauważono wybitny talent Moszkowskiego do gry na fortepianie, a u jego starszego brata Aleksandra zdolności literackie. Przez pierwsze lata kompozytor uczył się w rodzinnym mieście, jednak w 1865 r. wraz z rodziną przeniósł się do Drezna, gdzie został przyjęty do Konserwatorium. Po zaledwie 3 latach wyjechał do Berlina. Tam kontynuował studia w zakresie gry na fortepianie i kompozycji w Konserwatorium Sterna, a następnie w Neue Akademie der Tonkunst. O wybitnym poziomie jego umiejętności świadczy fakt, że już w wieku 17 lat objął stanowisko pedagoga klasy fortepianu w macierzystej uczelni i piastował je przez kolejne 25 lat. Równie szybko, bo w wieku 19 lat rozpoczął działalność estradową. Jego debiut odbył się w Berlinie, w obecności samego F. Liszta. Koncert ten zapoczątkował wieloletnią międzynarodową karierę przerwaną w wyniku kontuzji ręki. Od tego czasu Moszkowski skupiał się na działalności pedagogicznej i twórczości kompozytorskiej. Zwłaszcza w tej ostatniej roli cieszył się przez długie lata sławą w rodzinnym Wrocławiu, w którym – jak pisała prof. Maria Zduniak, wybitna badaczka życia muzycznego na Dolnym Śląsku – nazwisko Moszkowskiego było jednym z trzech najczęściej pojawiających się na plakatach koncertowych kompozytorów polskich (obok F. Chopina i H. Wieniawskiego). W historii muzyki zapisał się głównie jako twórca utworów fortepianowych (zarówno wirtuozowskich, jak i o przeznaczeniu dydaktycznym), ma jednak też w swym dorobku m.in. operę, balet, dwa koncerty (fortepianowy i skrzypcowy) oraz utwory na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu. Specjalne miejsce zajmują popularne w tamtych czasach cykle utworów fortepianowych na cztery ręce. Wśród wielu kompozycji należących do tego nurtu szczególne miejsce zajmują Album espagnol op. 21 i Neue spanische Tänze op. 65. To dwa, spośród trzech cykli utworów w dorobku Moszkowskiego stylizowanych na muzykę hiszpańską. Za życia twórcy cieszyły się one największą popularnością zarówno wśród wykonawców, jak i krytyków. Kompozytor mistrzowsko wyważa proporcje pomiędzy popisem wirtuozowskim w grze na fortepianie a pełną temperamentu specyfiką muzyki iberyjskiej. Kompozycja 5 Waltzer op. 8 jest przykładem muzyki salonowej XIX w., w której niczym w dźwiękowym kalejdoskopie tematy taneczne tworzą barwny i bogaty charakter muzycznego potpourri. Sentyment do muzyki polskiej (wynikający częściowo z pochodzenia, o czym świadczyć może choćby zaangażowanie w ideę budowy gmachu Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, a częściowo z miłości do muzyki F. Chopina, która stanowiła podstawę repertuaru pianistycznego Moszkowskiego) objawia się w Polnische Volkstänze op. 55. Kompozytor połączył dźwiękową tradycję prostoty brzmienia chopinowskich mazurków, z sentymentalnym charakterem osiemnastowiecznych polonezów (co szczególnie słychać w opracowaniu poloneza Pożegnanie ojczyzny M.K. Ogińskiego) i błyskotliwych rozwiązań fakturalnych typowych dla muzyki tamtych czasów.

Karolina Gołębiowska



 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert kolęd i pastorałek

30 stycznia (wtorek) 2024 roku o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]


Zapraszamy na koncert, który będzie okazją do wysłuchania kolęd, pastorałek i innych utworów o charakterze zimowym w wykonaniu najmłodszych muzyków – uczniów wrocławskich Państwowych Szkół Muzycznych.


 
<< pierwsza < poprzednia 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 następna > ostatnia >>

Strona 45 z 50

Aktualności

Wykład prof. J. Miodka pt. „Kreatywność w języku”

15.10 (wtorek) 2024 r. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na wrocławską premierę książki Artura Bieleckiego pt. „Chopiniści”
Prowadzenie spotkania: dr hab. Michał Szczepański

17.10 (czwartek) 2024 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z D. Sasem pt. „Martwe dusze – rozliczenie się”

18.10 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

PTHNM Oddział we Wrocławiu, spotkanie

19.10 (sobota) 2024 roku o godz. 12.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert T. Marut (sopran) i T. Maruta (fortepian) pt. „Chopin z bliska”
Prowadzenie: J. Adamowski

21.10 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Koncert transmitowany online

Spotkanie prezentujące 12 i 13 numer kwartalnika artystyczno-literackiego „Format Literacki”

22.10 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Koncert z cyklu „Młodzi wykonawcy”

23.10 (środa) 2024 roku o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wernisaż wystawy pt. „Lwów zaklęty w dokumentach ze zbiorów Zdzisława Piwki”

24.10 (czwartek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Premiera książki S. Niciei pt. „Kresowa Atlantyda. Historia i mitologia miast kresowych. Tom XXI. Gródek Jagielloński, Kozowa i Milatyn”
Słowo wstępne R. Sławczyński

24.10 (czwartek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy.
Spotkanie transmitowane online

Spotkanie z T. Gabisiem pt. „Teoria teorii spisku”

25.10 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „K. Nieborak i goście – spotkanie z gitarą klasyczną”

26.10 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z cyklu Dowód Tożsamości. Gościem będzie W. Dembowski „Paprodziad”
Koncepcja spotkań i prowadzenie E. Gil-Kołakowska
W części muzycznej:
A. Witkowski – handpan, gongi, misy tybetańskie

28.10 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

OD SDP, spotkanie

29.10 (wtorek) br. o godz. 17.00
Spotkanie zamknięte

Koncert arii i pieśni pt. „Jesienne nuty”

30.10 (środa) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Prelekcja R. Sławczyńskiego pt. „Klub Muzyki i Literatury ma już 65 lat” w Dolnośląskiej Bibliotece Publicznej we Wrocławiu

5.11 (wtorek) br. o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Spotkanie z W.R. Popkiewiczem pt. „Pianista bez palców”
Prowadzenie spotkania M. Palcewicz

W części muzycznej G. Komincz – wokal

5.11 (wtorek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wieczór poezji MASADA połączony z prezentacją książki P. Chrzczonowicza
Prowadzenie: J. Golak

6.11 (środa) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Patriotyczny koncert chóru „Grunwald” pt. „Piękna nasza Polska cała”
Dyrygent M. Grzywaczewski

7.11 (czwartek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert pt. „Świat jesiennych dźwięków”

9.11 (sobota) br. o godz. 12.00
Koncert zamknięty

Walne zebranie Towarzystwa im. Ferenca Liszta we Wrocławiu

9.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp z zaproszeniami

Z okazji Narodowego Święta Niepodległości recital fortepianowy L. Krahforsta

11.11 (poniedziałek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert A. Bittner i K. Bartnika pt. „Muzyczna wyprawa do Hiszpanii”

13.11 (środa) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Prelekcja M. Pacholaka pt. „Cmentarz żołnierski na Rossie i mauzoleum Marszałka Józefa Piłsudskiego”

14.11 (czwartek) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Prezentacja książki W. Okonia pt. „Jeszcze jeden tom wierszy/Ještě jedna sbírka poezie”, wydanie polsko-czeskie
Gościnnie: L. Martinek – tłumacz na język czeski

14.11 (czwartek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Spotkanie transmitowane online

Wystawa pt. „Lwów zaklęty w dokumentach ze zbiorów Zdzisława Piwki”

do 15 listopada 2024 r.
Wstęp wolny. Zapraszamy

Recital fortepianowy F. Litwin

16.11 (sobota) br. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Z cyklu „Wieczory Lisztowskie” recital fortepianowy K. Dębosza
Prowadzenie: I. Starzec

18.11 (poniedziałek) br. o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Koncert transmitowany online

Koncert z cyklu „Młodzi wykonawcy”

20.11 (środa) 2024 roku o godz. 17.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Warsztaty pianistyczne z G. Niemczukiem

22.11 (piątek) br. o godz. 9.00 – 12.00
23.11 (sobota) br. o godz. 9.00 – 12.00
Wstęp biletowany

Recital fortepianowy G. Niemczuka pt. „Późne arcydzieła Fryderyka Chopina”

22.11 (piątek) br. o godz. 18.00
Wstęp biletowany

Klub Przyjaciół Grodna i Wilna zaprasza na spotkanie opłatkowe w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu

12.12 (czwartek) 2024 r. o godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wystawa malarstwa E. Gosia

do 13 stycznia 2025 r.
Wstęp wolny. Zapraszamy