Spotkanie Towarzystwa Wagnerowskiego we Wrocławiu
14 stycznia (wtorek) 2020 roku o godz. 18.00 Wstęp wolny. Zapraszamy.
Wilhelm Richard Wagner (ur. 22 maja 1813 w Lipsku, zm. 13 lutego 1883 w Wenecji) – niemiecki kompozytor, dyrygent i teoretyk muzyki okresu romantyzmu. Był reformatorem muzyki operowej. Kontynuując artystyczne poszukiwania Glucka, tworzył dramaty muzyczne, z których najsłynniejsze to ''Lohengrin'', ''Tristan i Izolda'', misterium sceniczne ''Parsifal'' oraz tetralogia ''Pierścień Nibelunga''. Wagner zasłynął też jako nowator w dziedzinie harmonii, wykorzystując maksymalnie możliwości tkwiące w systemie dur-moll, oraz w sztuce orkiestracji, m.in. konstruując i wykorzystując tubę wagnerowską. Źródło Wikipedia
Dodatkowe informacje: pl.wikipedia.org/wiki/Richard_Wagner |
|
Rotary Club Wrocław oraz Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zapraszają na koncert skrzypcowy Mileny Pioruńskiej
13 stycznia (poniedziałek) 2020 roku o godz. 19.00 Wstęp z zaproszeniami
Plakat [pdf]
Program [pdf]
Akompaniament Wiktor Szymajda
Strona: www.rotaryclub-wroclawpanorama.pl
Milena Pioruńska urodziła się w 2005 roku we Wrocławiu. W wieku 4 lat pobierała lekcje gry na pianinie, ostatecznie – jako pięciolatka wybrała skrzypce. Jest uczennicą Prof. Bartosza Bryły i Prof. Kariny Gidaszewskiej. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów muzycznych prowadzonych przez prof. Zakhara Brona, Maxima Vengerova, Bartosza Bryłę oraz Stefana Tararę. Pomimo młodego wieku Milena ma na swoim koncie bogaty dorobek artystyczny. Wystąpiła sześciokrotnie jako solistka m. in. z takimi orkiestrami jak z Orkiestrą Symfoniczną Dolnośląskiej Filharmonii, a także Sudeckiej Filharmonii, z orkiestrami kameralnymi - ARCHETTI, Kawalera de Saint George, Expressivum Modern oraz z Orkiestrą Special Gnessin School of Music Moskwa. Milena miała przyjemność zaprezentować się w prestiżowych salach, m.in. w Sali Kameralnej Filharmonii Berlińskiej, w Audytorium Marcel Landowski w Paryżu, w Konserwatorium Królewskim w Brukseli, w Teatrze Zdrojowym im. Henryka Wieniawskiego w Szczawnie-Zdroju, w Willi Atma w Zakopanem, a także w Zamku Królewskim i w Łazienkach Królewskich w Warszawie oraz w Sali Balowej w Krzyżowej. Milena wzięła udział w licznych konkursach w kraju i za granicą, gdzie zdobywała czołowe lokaty, w tym aż sześciokrotnie nagrody Grand Prix i Nagrody Specjalne. Milena należy do grona stypendystów Rotary Club we Wrocławiu oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci w Warszawie. Otrzymuje także Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia oraz jest laureatką Programu Stypendialnego „zDolny Śląsk” Fundacji Edukacji Międzynarodowej. Za swoje wybitne osiągnięcia znalazła się w 2019 roku w gronie laureatów XVI edycji Programu Stypendialnego “Młoda Polska” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do najważniejszych osiągnięć artystycznych Mileny należą:GrandPrix i Nagroda Specjalna Agaty Szymczewskiej za wyróżniające wykonanie kaprysu podczas II Ogólnopolskiego Konkursu Młodego Skrzypka “Archetti”; GrandPrix VII-go Młodzieżowego Konkursu na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego; GrandPrix Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego “Vivaldi 337”; GrandPrix III Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego „Bajeczna Miniatura”; 1 Złota Nagroda Specjalna I.Międzynarodowego Konkursu w Paryżu; 1 Nagroda Specjalna 28.International “Flame” Competition w Paryżu; 1 miejsce i Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu N.Paganiniego, Nagroda dla najmłodszego uczestnika konkursu podczas XV. Międzynarodowego Konkursu “Młody Paganini”; 3 Nagroda podczas konkursu Rotary International Music Children Competition w Moskwie.
Wiktor Szymajda. Absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. J.Sulikowskiego. Dwukrotny stypendysta Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie. Od 1991 roku uczy w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. We Wrocławiu. Od roku 2006 pracuje również jako pianista-akompaniator w PSM II st. We Wrocławiu, a od 2009 jako akompaniator i nauczyciel fortepianu w Zespole Szkół Muzycznych w Legnicy. W latach 2000-2001 pianista-kameralista na Letniej Akademii Muzycznej w Krzyżowej. Od 2010 akompaniuje na kursach „Uczniowie Mistrzów” w Krzyżowej, prowadzonych przez m.in. Wiesława Kwaśnego, Stefana Tararę czy Łukasza Błaszczyka. Od 2011 oficjalny pianista-akompaniator Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego „Młody Paganini” w Legnicy. Od 1996 roku jest związany z Filharmonią Wrocławska (obecnie Narodowe Forum Muzyki), z którą jako członek zespołu dokonał wielu nagrań płytowych i radiowych, m.in. dzieł W. Lutosławskiego, O. Respighiego czy L. Berio. Stale współpracuje z solistami Opery Wrocławskiej.
|
Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert Barefaced Body Trio pt. ''Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha i improwizacje''
11 stycznia (sobota) 2020 roku o godz. 17.00 Wstęp wolny. Zapraszamy
Plakat [pdf]
Program [pdf]
Leo Clemens - skrzypce Georg Fischer - saksofon Katarzyna Wasiak - fortepian
Barefaced Body Trio to muzyczny gang z Berlina,który łamie muzyczną etykietę łącząc swobodną improwizację z transkrypcjami dawnych muzycznych arcydzieł. W bieżącym programie członkowie zespołu zaaranżowali Wariacje Goldberga Johanna Sebastiana Bacha i wpletli pomiędzy intuicyjne improwizacje. Dzięki sześciu uszom, dłoniom i stopom oraz dużej ilości powietrza berlińskie trio znajduje brzmienia poza wpływem utartych wzorców. Opierając się na akustycznych możliwościach klarnetu basowego, skrzypiec i fortepianu, zespół szuka niebanalnych muzycznych odniesień. We wspólnej grze wykorzystuje współczesne metody preparacji instrumentów i techniki loopowania w celu uzyskania nowego brzmienia. Ich dialogi rozpierzchają się by za chwile znów uwikłać w kłótnie o tymczasową tonalność czy donośny kosmos dźwięku. Subtelne przeplatanie się głosów,chwilowa radość ciszy, żywiołowa muzyczna kolorystyka improwizacji w końcu znajdują ukoronowanie w krystalicznych strukturach bachowskich aranżacji. Pomiędzy transkrypcjami a intuicyjną improwizacją w mniej więcej równych częściach, utwór jest tworzony za każdym razem od nowa.
Leo Clemens urodził się w Berlinie. Pierwsze lekcje gry na skrzypcach otrzymał w wieku pięciulat. W ramach studiów edukacji muzycznej na Uniwersytecie Muzycznym w Cottbus studiował u prof. Dr. Bert Greiner i prof. Kathinka Rebling. Pracuje jako niezależny skrzypek i pedagog od 2004 roku w Berlinie. Leo gra głównie w stałych zespołach kameralnych jak kwartet smyczkowy Gascoigne Quartett, zespół folkowy „NaPart“. Oprócz muzyki klasycznej i folkowej w ostatnich latach priorytetem stała się muzyka improwizowana. Skrzypek regularnie pracuje nad różnymi produkcjami koncertowymi i studyjnymi.
Georg Fischer studiował jazz na Uniwersytecie Muzycznym Hannsa Eislera w Berlinie i zajmował się muzyką pozaeuropejską (muzykologia porównawcza na Freie Universität Berlin). W latach 80. jego kariera muzyczna zaczęła się od współpracy z zespołem „Michele Baresi”. Uczestniczył także w innych projektach, jak: duet „Zank”, kwartet saksofonowy „Saxolution”, zespoły „Red Light Blue Light”, Jazzdebaket, „The high Violence Orchestra”. Współpracował z piosenkarką Grit Diazde Arce, „Boogie Radio Orchestra”, trio „Weltenbach”. Jest także kompozytorem muzyki do kilku filmów dokumentalnych.
Katarzyna Wasiak rozpoczęła edukację muzyczną w wieku 7 lat, m. in. w klasie prof. Krzysztofa Jablonskiego i Janiny Butor we Wrocławiu. W 2002 roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu w klasie prof. O. Maisenberga i prof. W. Watzingera. W 2006r. Kontynuowała studia na UDK w Berlinie u prof. J. Rouviera, a w 2009 r. uzyskała dyplom artystyczny. Następnie ukończyła studia w HfM „Hanns Eisler” w Berlinie u prof. F. Bidini. Jest także certyfikowanym menedżerem kultury. Wasiak wygrała wiele międzynarodowych konkursów pianistycznych, w tym w Dallas (USA), Vanves (Francja) i Villade Capdepera (Hiszpania). Pianistka gości na renomowanych festiwalach, takich jak Carinthischer Sommer, Schleswig-Holstein Musik Festival, Arsonore Music Festival oraz uczestniczy w nagraniach dla polskiego, niemieckiego i austriackiego radia, a także wydaje płyty dla wytwórni DUX, Anagrami Eda Records. Wasiak stawia sobie za cel dogłębną analizę dzieł i historii życia zapomnianych i prześladowanych twórców, jak w przypadku polsko-żydowskiego dziedzictwa kulturowego XX wieku, propaguje muzykę takich twórców jak Mieczysław Weinberg czy Szymon Laks.
Materiał promujący: https://www.youtube.com/watch?v=rpEO2ttS-KU&feature=emb_logo
|
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 31 32 33 następna > ostatnia >>
|
Strona 31 z 33 |