Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na spotkanie w ramach cyklu ''Dowód Tożsamości''. Gościem będzie Cezary Studniak – aktor, wokalista, reżyser i scenarzysta, dyr. artystyczny Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
27 kwietnia (wtorek) 2021 rok o godz. 18.00 Wstęp z zaproszeniami
Spotkanie odwołane. O nowym terminie powiadomimy.
Plakat [pdf]
Koncepcja spotkań i prowadzenie: Ewa Gil-Kołakowska W części muzycznej wieczoru: Tomasz Krajewski - wokal Bartłomiej Ziętara - fortepian
Dowód Tożsamości - to cykl kameralnych spotkań poświęcony mieszkańcom Wrocławia i Dolnego Śląska, a także tym, którzy choć przez krótki czas związali swoje losy z naszym miastem czy regionem. Miejscem spotkań jest Klub Muzyki i Literatury przy placu gen. Tadeusza Kościuszki 10 - kultowe miejsce Wrocławia, gdzie przez lata formuła ''tete - a - tete'' nabrała wyjątkowego znaczenia. To projekt, którego celem jest przywołanie korzeni współczesnych Dolnoślązaków. Ewa Gil-Kołakowska - autorka książki ''Dowód Tożsamości'' na podstawie której powstał pomysł spotkań o tym samym tytule, podjęła próbę dotarcia do źródeł oryginalności kulturowej Dolnego Śląska poprzez opis indywidualnych losów jego najbardziej znanych mieszkańców, przedstawicieli różnych środowisk. Dla jednych to miejsce repatriacji i przymusowych wysiedleni przodków, dla drugich miejsce urodzenia, a jeszcze dla innych pracy, zaś dla wszystkich miejsce budowania własnej, współczesnej tożsamości.
Dodatkowe informacje o cyklu spotkań ''Dowód Tożsamości'' [pdf]
Cezary Studniak - aktor, wokalista, reżyser, scenarzysta, instrumentalista. Od 2015 roku dyrektor artystyczny Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, które ukończył w 1997 roku. Zadebiutował w roku 1991 na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie , w potrójnej roli (kuglarz, kruk i clown) w sztuce ''Pinokio'' według Carlo Collodiego w reż. Jacka Medweckiego. W latach 1997-2002 występował na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni. W trakcie swojej wieloletniej pracy artystycznej współpracował również z Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem im. Jaracza w Łodzi, Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu oraz Teatrem Nowym w Poznaniu. Od 2003 roku związany jest z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu. W swoim dorobku artystycznym ma zarówno role musicalowe, dramatyczne jak również filmowe. W roku 2015 przyjął kolejne ważne wyzwanie - rolę szefa wrocławskiego Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Jako dyrektor artystyczny PPA Cezary Studniak konsekwentnie realizuje główne idee festiwalu. Nie zamykając się na jego klasyczny nurt, stara się jednak znacznie poszerzać zjawisko jakim jest piosenka aktorska: ”Nie wyobrażam sobie ograniczać festiwalowych spektakli wyłącznie do klasyki. Wydaje mi się, że po to się rozwijają muzyka, literatura, generalnie - sztuka, żebyśmy za tym podążali i nie widzę powodu, dla którego festiwal miałby stać w miejscu i kręcić się wokół kilku stylistyk, kilku nazwisk i artystów” - powiedział w jednym z wywiadów.
Cezary Studniak - rozszerzona nota [pdf]
Ewa Gil-Kołakowska - pomysłodawczyni oraz autorka koncepcji i scenariusza spotkań. Dziennikarka, której specjalnością są wywiady z ludźmi kultury i sztuki, które publikowała na łamach ''Magazynu Tygodniowego GR'', ''Przeglądu'', ''Angory'' i ''XL''. Współpracowała też z tygodnikiem ''Wprost'', ''Gazetą Wyborczą'', ''Wieczorem Wrocławia'', ''West Zeitung'', miesięcznikami Machina i WOW. W trakcie wieloletniej pracy dziennikarskiej zajmowała się również reportażem oraz krytyką teatralną i filmową. W latach 1991-1994 redaktor naczelna magazynu E’LA. Autorka książek: ''La, la, la, la…'', ''Dowód tożsamości'', ''Mam jedno oko zielone…'', ''Opowieści wigilijne o wieczerzy, kolędach, Herodzie'' oraz wydanej trzy lata temu książki ''Opowieści bielsze niż śnieg''. Pomysłodawczyni i producentka albumu i koncertu ''Alkimja'' Justyny Steczkowskiej, płyty i koncertu Kazika Staszewskiego ''Piosenki Toma Waitsa'', płyty polsko-jamajskiej formacji RASTASIZE ''Day by Day'', zrealizowanej w studiu Boba Marleya na Jamajce, a także albumu z utworami Kurta Tucholsky’ego w interpretacji Krystyny Tkacz. Realizatorka teledysków, autorka scenariuszy, satyryk. Cykl wieczorów w Klubie Muzyki i Literatury - Dowód Tożsamości, to jej kolejne dziennikarskie spotkania z ludźmi których, lubi, ceni i szanuje.
Tomasz Krajewski - aktor, konferansjer, moderator, lektor, wokalista. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu, w latach 90 aktor Wrocławskiego Teatru Współczesnego, a później Teatru Nowego. Wieloletni współpracownik wielu polskich rozgłośni telewizyjnych i radiowych. Artysta, który nigdy nie spoczywa na laurach i wciąż doskonali swój wokalny warsztat. Wieloletnie doświadczenie, niesamowita charyzma i elektryzujący, charakterystyczny głos , a także elokwencja i dowcip Tomasza Krajewskiego sprawiają, że potrafi on przyciągnąć tłumy. Jego osoba jest gwarancją sukcesu każdego przedsięwzięcia. Prowadzi wiele imprez, za każdym razem spotykając się z ogromną sympatią publiczności - eventy, pokazy mody, pokazy fryzjerskie, szkolenia, konferencje, gale, bale charytatywne, licytacje, targi, imprezy prestiżowe i masowe. Oprócz tego występuje z kameralnymi recitalami i większymi koncertami, m.in. z repertuarem piosenek takich wykonawców jak: Ben E. King, Eddy Arnold, Michael Buble, James Blunt, Andrzej Zaucha. Tomasz Krajewski to także wieloletni współpracownik Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której koncerty od wielu lat prowadzi na Wrocławskim Rynku.
Bartłomiej Ziętara - absolwent Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, na wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej na PWSZ w Nysie oraz Wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu na wydziale Jazzu. Pianista, muzyk sesyjny, kompozytor i nauczyciel, posiadający duże doświadczenie w pracy z młodzieżą Szkół Muzycznych, wychowaną na klasyce, która próbuje swoich sił w innych gatunkach, oraz z osobami, które po raz pierwszy mają kontakt z instrumentem. Uwielbia jazz, lecz nie zamyka się w jego ramach czerpiąc inspiracje również z innych gatunków i realizując się z powodzeniem w różnorodnych projektach muzycznych.
|