Koncert meksykańskiej piosenki, hiszpańskiej opery i zarzueli pn. ''Serenada Hiszpańsko – Meksykańska''
Víctor Campos Leal - tenor
Verónica De Larrea - sopran
Justyna Skoczek - fortepian
O Polakach mieszkających w Santa Rosa (Meksyk) opowie Ryszard Sławczyński
Usłyszymy utwory autorów Meksykańskich: Agustin Lara, Maria Grever, Esparza Oteo, Blas Galindo, Manuel M. Ponce
oraz Hiszpańskich: Manuel Penella, Moreno Torroba, Pablo Luna, Ruperto Chapi, Soutullo, Jacinto Guerrero i inni.
4 grudnia (piątek) 2015 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy
Plakat [pdf]
Verónica De Larrea - sopran
Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe Konserwatorium Muzyczne w Mieście
Meksyk, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti oraz Liliany Gomez.
W 1998 r. zadebiutowała w partii sopranowej oratorium „Mesjasz” G. F. Haendla w
Pałacu Sztuk Pięknych w Meksyku. W 2000 roku została finalistką Narodowego
Konkursu Wokalnego „Carlo Morelli". W trakcie swojej kariery koncertowała z
wieloma orkiestrami w Mesyku oraz za granicą, m.in. z Orkiestrą Symfoniczną w
Meksyku oraz Orkiestrą Uniwersytetu w Arizonie. W 2005 roku rozpoczęła studia
magisterskie na Uniwersytecie Stanu Arizona, w klasie śpiewu Anne Elgar Kopta,
podczas których pełniła również rolę asystenta reżysera. W marcu 2011 roku
została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bolonii (Włochy). W
swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe jak: Micaela („Carmen”, G.
Bizet), Pamina („Czarodziejski flet”, W. A. Mozart), Adina („Napój miłosny”, G.
Donizetti), Leyla („Poławiacze pereł”, G. Bizet), Zuzanna („Wesele Figara”, W.
A. Mozart), La Emperatriz („La Emperatriz de la Mentira”, D. Dudin), a także
partie operetkowe i musicalowe, pieśni liryczne oraz narodowe pieśni
meksykańskie.
Víctor Campos Leal - tenor
Urodził się w Meksyku. Ukończył Narodową Szkołę Muzyczną w Mieście Meksyk. W
trakcie nauki uczestniczył w kursach mistrzowskich i wiele koncertował.
Współpracował m.in. z orkiestrą Escuela Nacional Preparatoria pod batutą Luisa
Samuela Saloma oraz z Chórem i Orkiestrą Sił Powietrznych w Meksyku. W 2005 roku
debiutował na scenie Teatru Miejskiego w Meksyku w roli Borsy („Rigoletto”, G.
Verdi). Następnie kreował takie role jak: Pinkerton („Madame Butterfly”, G.
Puccini), Hrabia Almaviva („Cyrulik sewilski”, G. Rossini), a także Don Jose
(„Carmen”, G. Bizet). Victor Campos Leal w swoim dorobku artystycznym posiada
również repertuar kantatowo-oratoryjny, m.in. „Requiem” oraz „Mszę Koronacyjną
C-dur” W.A. Mozarta, „Messa di Gloria” G. Pucciniego oraz „Stabat Mater” G.
Rossiniego.
Od września 2012 roku jest solistą Opery Wrocławskiej, gdzie kreuje takie role
jak: Książę Mantui („Rigoletto”, G. Verdi), Nemorino („Napój miłosny”, G.
Donizetti), Basilio („Wesele Figara”, W.A. Mozart), Don Ottavio („Don Giovanni”,
W.A. Mozart) oraz Alfredo („Traviata”, G. Verdi), Ismaele („Nabucco”, G. Verdi).
Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wykonuje rolę Hrabiego
Almavivy w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego. Victor Campos Leal jest zwycięzcą
Konkursu „Francisco Araiza” oraz zdobywcą nagrody w kategorii "najlepszy
wykonawca" w Narodowym Konkursie Wokalnym „Carlo Morelli”. W roku 2013 Victor
Campos Leal wziął udział w VIII Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim.
Oficjalna witryna: www.victorcamposleal.com
Justyna Skoczek - pianistka
Urodzona 12.02.1980 w Głogowie. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w
klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003).
Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (2002/2003) oraz Richard Wagner
Stiftung Bayreuth (2006). Laureatka konkursów kameralnych muzyki współczesnej,
m.in. Międzynarodowego Konkursu im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (2001, I
nagroda), 8. Międzynarodowego Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w
Krakowie (2004. III nagroda), finalistka Wolfgang Jacobi Wettbewerb für
Kammermusik der Moderne w Monachium oraz VIII Concours Modern Chain of Music and
Dance w Rydze.
W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze
Wrocławskiej, biorąc udział w przygotowaniu niemal wszystkich premier Opery w
tym czasie, a przede wszystkim przy premierach i prapremierach polskich oper XX
i XXI wieku – „Królu Rogerze” Karola Szymanowskiego, „Raju Utraconym” Krzysztofa
Pendereckiego, „La liberta chiama la liberta” Eugeniusza Knapika, „Pułapce”
Zygmunta Krauzego, „Ogrodzie Marty” Cezarego Duchnowskiego.
Od 2006 roku pianistka koncentruje się na analizie wyciągu fortepianowego oper
współczesnych. Współpracuje też z instrumentalistami i śpiewakami wykonując
muzykę kameralną XX i XXI wieku. Od roku 2001 do chwili obecnej wykładowca
Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
|