Koncert pieśni z XVI i XVII w. pt. "Zodiaco Celeste" w wykonaniu Juliety Gonzales - sopran i Marcina Armańskiego - pozytyw szkatułowy
28 czerwca (sobota) 2014 roku o godz. 18.00 Wstęp wolny
Afisz [pdf]
Program:
Stefano Bernardi (1577-1637) , Magnificat
Jehan de Chardavoine (1537-1580), Une jeune fillette
Anonim XVI w., Preambulum in d, Canzona Prima
Heinrich Schuetz (1585-1672), Ich will den Herren loben allezeit
Luigi Pozzi (XVII w.), Salve Regina ze zbioru „Zodiaco coeleste”
Claudio Monteverdi (1567-1643), Exulta filia Sion
Julieta González – sopran
Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Harry’ego van der Kampa, Marie Leonhardt, Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum).
Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), "Fin Amor” (dyr. Paolo Zebolino, Genewa), „Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Harmonie” (dyr. Alexandre Traube), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), Flores Rosarum (dyr. Susi Forfoglia), Radomską Orkiestrą Kameralną oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk).
Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Concerti d’Autunno di Rho (Włochy), 24 heures de Musique (Romont, Szwajcaria), Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska Akademia Gitary, Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum (Wrocław), Festiwal „Banchetto Musicale” w Wilnie, Festiwal „Fide et Amore” w Żorach (Ordo Virtutum, Hildegard Von Bingen), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna.
Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.
Marcin Armański - organista
Urodzony w Kielcach w 1983 roku. Naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem Ks. Zbigniewa Rogali, ukończył również Państwowa Szkołę Muzyczną w Kielcach w klasie fortepianu. Kształcił się w Salezjańskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku w klasie Michała Olszewskiego. W 2007 roku uzyskał tytuł magistra sztuki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował w klasie profesora Juliana Gembalskiego.
Od 2006 związany jest ze Świdnicą na Dolnym Śląsku. W tym czasie pełnił funkcje: kantora Kościoła Pokoju i organisty kościoła klasztornego oo. Paulinów. Działał również jako muzyk kościelny przy parafii ewangelicko-reformowanej we Wrocławiu. Prowadzi działalność pedagogiczną. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów organowych i kompozytorskich. Ma na swoim koncie liczne nagrania dla Radia i Telewizji ( w tym także dla telewizji amerykańskiej i japońskiej) W 2011 roku zagrał specjalny koncert podczas wizyty szwedzkiej pary królewskiej w Świdnicy. Jest organizatorem życia muzycznego na Dolnym Śląsku, od wielu lat prowadzi festiwale organowe m.in w Jeleniej Górze (Bad Warmbrunn) Karpaczu, Kaczorowie, Świdnicy.
Zajmuje się organmistrzostwem- rekonstrukcjami historycznych instrumentów klawiszowych.
|