Koncert meksykańskiej piosenki, hiszpańskiej opery i zarzueli pn. ''Serenada Hiszpańsko – Meksykańska''Víctor Campos Leal - tenor
Verónica De Larrea - sopran
Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe Konserwatorium Muzyczne w Mieście
Meksyk, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti oraz Liliany Gomez.
Víctor Campos Leal - tenor
Urodził się w Meksyku. Ukończył Narodową Szkołę Muzyczną w Mieście Meksyk. W
trakcie nauki uczestniczył w kursach mistrzowskich i wiele koncertował.
Współpracował m.in. z orkiestrą Escuela Nacional Preparatoria pod batutą Luisa
Samuela Saloma oraz z Chórem i Orkiestrą Sił Powietrznych w Meksyku. W 2005 roku
debiutował na scenie Teatru Miejskiego w Meksyku w roli Borsy („Rigoletto”, G.
Verdi). Następnie kreował takie role jak: Pinkerton („Madame Butterfly”, G.
Puccini), Hrabia Almaviva („Cyrulik sewilski”, G. Rossini), a także Don Jose
(„Carmen”, G. Bizet). Victor Campos Leal w swoim dorobku artystycznym posiada
również repertuar kantatowo-oratoryjny, m.in. „Requiem” oraz „Mszę Koronacyjną
C-dur” W.A. Mozarta, „Messa di Gloria” G. Pucciniego oraz „Stabat Mater” G.
Rossiniego.
Od września 2012 roku jest solistą Opery Wrocławskiej, gdzie kreuje takie role
jak: Książę Mantui („Rigoletto”, G. Verdi), Nemorino („Napój miłosny”, G.
Donizetti), Basilio („Wesele Figara”, W.A. Mozart), Don Ottavio („Don Giovanni”,
W.A. Mozart) oraz Alfredo („Traviata”, G. Verdi), Ismaele („Nabucco”, G. Verdi).
Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wykonuje rolę Hrabiego
Almavivy w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego. Victor Campos Leal jest zwycięzcą
Konkursu „Francisco Araiza” oraz zdobywcą nagrody w kategorii "najlepszy
wykonawca" w Narodowym Konkursie Wokalnym „Carlo Morelli”. W roku 2013 Victor
Campos Leal wziął udział w VIII Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim. Justyna Skoczek - pianistka Urodzona 12.02.1980 w Głogowie. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (2002/2003) oraz Richard Wagner Stiftung Bayreuth (2006). Laureatka konkursów kameralnych muzyki współczesnej, m.in. Międzynarodowego Konkursu im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (2001, I nagroda), 8. Międzynarodowego Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2004. III nagroda), finalistka Wolfgang Jacobi Wettbewerb für Kammermusik der Moderne w Monachium oraz VIII Concours Modern Chain of Music and Dance w Rydze. W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze Wrocławskiej, biorąc udział w przygotowaniu niemal wszystkich premier Opery w tym czasie, a przede wszystkim przy premierach i prapremierach polskich oper XX i XXI wieku – „Królu Rogerze” Karola Szymanowskiego, „Raju Utraconym” Krzysztofa Pendereckiego, „La liberta chiama la liberta” Eugeniusza Knapika, „Pułapce” Zygmunta Krauzego, „Ogrodzie Marty” Cezarego Duchnowskiego. Od 2006 roku pianistka koncentruje się na analizie wyciągu fortepianowego oper współczesnych. Współpracuje też z instrumentalistami i śpiewakami wykonując muzykę kameralną XX i XXI wieku. Od roku 2001 do chwili obecnej wykładowca Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu. |
Spotkanie odwołane z przyczyn niezależnych od organizatora.