"Wiosenny koncert" w ramach ''Wieczorów Lisztowskich''Izabela Haÿduk-Hawrylak – fortepian Dodatkowe informacje: www.liszt.art.pl/?koncerty-w-roku-2023,1576 Izabela Haÿduk-Hawrylak – urodzona w 1982 r. we Wrocławiu. Pianistka (absolwentka studiów I st. Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Faryniarza), doktor nauk prawnych (absolwentka Wydziału Prawa UWr), wykładowca, w latach 2010–2015 r. adwokat, obecnie sędzia. Autorka publikacji z zakresu prawa karnego materialnego, prawa karnego procesowego oraz teorii i filozofii prawa, w szczególności współautorka Komentarza do Kodeksu Postępowania Karnego pod redakcją prof. Jerzego Skorupki (C.H. Beck, 2021). Wiceprezes Towarzystwa im. F. Liszta. Jako solistka koncertowała z orkiestrami: Filharmonii Wrocławskiej (1999) oraz Pardubickiego Konserwatorium (2000). Uczestniczka międzynarodowych mistrzowskich kursów pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pianistów: T. Szebanową i A. Orłowieckiego. Tomasz Rudnicki – bas, baryton, urodzony w 1983 r. w Zgierzu. Studia wokalne pod kierunkiem prof. Włodzimierza Zalewskiego rozpoczął w 2002 r. na wydziale wokalno-aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi. Ukończył je z wyróżnieniem w 2007 r. i wówczas rozpoczął pracę w Operze Wrocławskiej, gdzie śpiewał role z repertuaru zarówno klasycznego, jak i współczesnego. W sezonie 2012/2013 opuścił zespół wrocławskiego teatru i podjął studia w Międzynarodowym Studio Operowym w Operze w Zurychu. Tam zdobywał szlify wokalne i aktorskie pod opieką takich znakomitości sceny operowej, jak: Francisco Araiza, Brigitte Fassbaender, Luana de Vol, Fabio Luisi czy Christof Loy. Na deskach Opery Zuryskiej brał udział w spektaklach: „Salome” (R. Strauss), „Rigoletto” (G. Verdi), „Madame Butterfly” (G. Puccini), w światowej premierze opery „Schatzinsel” (F. Schwemmer). Obecnie ponownie jest częścią zespołu solistów Opery Wrocławskiej. Do ważniejszych partii w jego repertuarze należą: role mozartowskie, a wśród nich – tytułowy Don Giovanni, a także Figaro oraz Hrabia Almaviva w „Weselu Figara,” jak również Don Alfonso w Cosi fan tutte; rossiniowskie, takie jak Alidoro w „Kopciuszku” czy Don Basilio oraz Don Bartolo w „Cyruliku sewilskim”, verdiowski tytułowy Oberto oraz Ferrando w „Trubadurze”, Zbigniew w „Strasznym dworze” i Stolnik w „Halce” S. Moniuszki, Zurga w „Poławiaczach pereł” G. Bizeta, Friedrich w „Zakazie miłości” R. Wagnera, baron Ochs w „Kawalerze srebrnej róży” R. Straussa, Szatan w „Raju utraconym” K. Pendereckiego, Woodraven w „Matce czarnoszkrzydłych snów” H. Kulenty. Marek Szymański – urodzony w 1992 r. w Gorzowie Wielkopolskim. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej we Wrocławiu w klasie fletu Cezarego Traczewskiego. Ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii (Belgia) pod kierunkiem prof. Aldo Baerten'a oraz studia magisterskie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Jerzego Mrozika. Laureat wielu międzynarodowych i krajowych konkursów muzycznych. Za osiągnięcia artystyczne otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Rektora Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego. W latach 2015–2016 był członkiem European Union Youth Orchestra. W 2015 r. rozpoczął pracę w orkiestrze Opery Wrocławskiej, a od 2017 r. jest jej solistą. Obecnie kończy studia doktoranckie w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego pod kierunkiem prof. Jerzego Mrozika oraz prowadzi zajęcia na Wydziale Instrumentalnym w macierzystej uczelni.
Transmisja z wydarzenia:
|
Spotkanie odwołane z przyczyn niezależnych od organizatora.