Reklama
Koncerty w 2019 roku

Fundacja Spontaniczne Warsztaty Artystyczno - Praktyczne oraz Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zapraszają na koncert pt. "Witajcie w naszej bajce"

24 lipca (środa) 2019 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Przygotowanie Marta Dzwonkowska - wokalistka, aktorka, autorka piosenek, pedagog


Koncert "Witajcie w naszej bajce" jest to uwieńczeniem warsztatów wokalnych, które miały miejsce w Uniq Sound Studio. Uczestnicy ciężko trenowali pod okiem Marty Dzwonkowskiej przez 3 miesiące, aby 24 lipca wyjść przed publikę i zaśpiewać, często pierwszy raz w swoim życiu. Widownia będzie miała okazję zobaczyć ile można się nauczyć w ten dość krótki czas, co mamy nadzieję zmotywuje do działania, nie tylko w sferze artystycznej. Każdy z uczestników będzie miał szansę porwać publikę i zabrać go do swojej bajki.
Dodatkowe informacje: www.varsztatovnia.pl


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu, Fundacja Ars Activa zapraszają na koncert pt. ''Fantazja z czterech kontynentów''

6 lipca (sobota) 2019 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]

Nan Qi (Chiny, Kanada) - fortepian
Durval Cessetti (Brazylia, Kanada) - fortepian
Mariusz Monczak (Polska, Kanada) - skrzypce

Strona Fundacji Ars Activa: pl-pl.facebook.com/ArsActiva/


Duet pianistyczny utworzony został przez chińsko-kanadyjską pianistkę Nan Qi i brazylijsko-kanadyjskiego pianistę Durvala Cesettiego, oboje są profesorami uniwersyteckimi na Uniwersytecie Federal do Rio Grande do Norte w Natal, Brazylia. Cesetti-Qi Piano Duo wykonuje zróżnicowany repertuar, ze szczególnym uwzględnieniem utworów z tych trzech krajów Brazylii, Kanady i Chin. Duet występował i prowadził kursy mistrzowskie w kilku brazylijskich miastach, takich jak São Paulo, Brasília i Cam Pinas. Oboje pianiści występowali jako soliści również w prestiżowych salach koncertowych na całym świecie, takich jak Carnegie Hall, National Centre for the Performing Arts (Pekin), Tianjin Conservatory of Music Concert Hall, Pollack Hall (Montreal), Fundação Oscar Am ericano (São Paulo), Sala Cecília Meirelles (Rio de Janeiro), Teatro Santa Isabel (Recife) i Teatro Nacional Claudio Santoro (Brasília). Pochodząca z Tianjin (Chiny), Nan Qi otrzymała tytuł doktora edukacji muzycznej z University of Western Ontario, tytuł magistra z McGill University oraz tytuł licencjata z Konserwatorium w Tianjin w Music. Jej zainteresowania naukowe obejmują transformacyjne uczenie się, ultykulturowość, zagadnienia związane z kulturą, i komunikacją. Swoje badania prezentowała na kilku międzynarodowych konferencjach naukowych, w krajach takich jak Stany Zjednoczone, Irlandia, Brazylia i Chiny, a także publikowała w czasopismach takich jak Per Music oraz Action, Criticism i Theory for Music Education Journal wydawanych przez Grupę MayDay. Jako pianistka od dwóch dekad prowadzi działalność artystyczną i zajmuje się pedagogiką pianistyczną, występując w salach w Brazylii, Kanady i Chin. Pianista o rzadkiej muzykalności. (La Presse, Montreal), Durval Cesetti ukończył swój doktorat i magistererium na M cGill University (Montreal, Kanada). Wykładał na Uniwersytecie Windsor (Kanada). Występował jako solista pod kierunkiem dyrygentów André Muniza, Linusa Lernera, Elena Herera, Kirk Trevor, Juan Paulo Gómez i Jean - Michaël Lavoie. Jako kameralista, współpracował z takimi artystami jak Yehonatan Berick, Mariusz Monczak (skrzypce), Alexander Hülshoff, Darrett Adkins (wiolonczela), Ole Edvard Antonsen, Jeroen Berwaerts (trąbka), Louis-Philippe Marsolais, Nobuaki Fukukawa (róg), Demetrios Karamintzas, Thomas Inderm ühle (obój), M iguelangelo Cavalcanti (baryton) i Stefano Algieri (tenor), am ong m any others. W 2015 r. był stypendystą Visiting Fellow ar McGill University, a w następnym roku otrzymał tytuł honorowego profesora wizytującego Konserwatorium Muzycznego w Tianjin


Mariusz Monczak - skrzypce. Po wyjeździe na kontynent amerykański studiował w Nowym Jorku i w Montrealu gdzie otrzymał tytuł magistra i doktora w dziedzinie muzyki. Obecnie prowadzi aktywną działalność koncertową, występując w najbardziej renomowanych salach jak Carnegie Hall i w Lincoln Center w Nowym Jorku, Place des Arts w Montrealu, Sala Unii w Rotterdamie, Konserwatorium im P. Czajkowskiego w Moskwie, Zamku Królewskim w Warszawie, Grand Theater w Wuxi.
Jako solista i kameralista występuje z licznymi orkiestrami między innymi Montreal Chamber Orchestra, Young Virtuosi of Montreal, Nouvelle Ensemble Moderne, Concordia Symphony Orchestra, Brandemburg Symphony Orchestra, Kościuszko Festival Orchestra, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus. Orkiestrą Leopoldinum oraz Zielonogórską, Białostocką, Toruńską, Sudecką, Kaliską Orkiestrą Symfoniczną i Orkiestrą Filharmonii Kameralnej z Łomży. Występuje na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych jak m.in. International Shanghai Arts Festival (Chiny), Międzynarodowy Festiwal im Pablo Casalsa (Hiszpania), Magalin Festiwal (Serbii), Primavera Festiwal (Brazylii). Podczas podróży koncertowych udziela wykładów i kursów mistrzowskich (m.in. Brazylia, Kanada, Włochy, Rosja, USA). Występuje z wybitnymi muzykami i współpracował ze współczesnymi kompozytorami jak: Henryk Mikołaj Górecki, Krzysztof Penderecki, Denis Gougeon, Andre Prevosti inni. Dokonał wielu prapremier, większość z nich nagrały kanadyjskie stacje radiowe Radio Canada i CBC 2 w Toronto. Nagrywa dla radia, telewizji oraz na płyty dla SNE, Concordia Records, Castalia i Dux. Podczas Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym festiwali muzycznych w Polsce i Kanadzie. Podczas trwania Przystanku Woodstock 2005 w Kostrzynie nad Odrą, jego Orkiestra Smyczkowa "Kostrinella" dwukrotnie wystąpiła na dużej scenie, grając Lato z Czterech Pór Roku i "Orawę" Wojciecha Kilara.


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert kończący I Wokalny Kurs Mistrzowski ''Vocal Masterclass''

4 lipca (czwartek) 2019 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]

Prowadzenie i przygotowanie Joanna Kozłowska-Szczepaniak
Wystąpią: Barbara Kaczyńska, Magdalena Makowska-Pabich, Malwina Basińska
Przy fortepianie Joanna Sipowicz

Dodatkowe informacje o kursie: www.klubmil.pl/1-4-7-2019-i-wokalny-kurs-mistrzowski


Joanna Kozłowska, światowej sławy śpiewaczka operowa z prawie 40-letnim stażem na międzynarodowych scenach operowych, w tym La Scali, Wiener Staatsoper, Covent Garden, Teatro Colòn, Teatro la Fenice, Opernhaus Zürich, Bayerische Staatsoper, Deutsche Oper Berlin i in. zaprasza serdecznie na I Wokalny Kurs Mistrzowski, który odbędzie się w dniach 1-4 lipca 2019 r. we wrocławskim Klubie Muzyki i Literatury przy placu Gen. T. Kościuszki 10. Kurs przeznaczony będzie dla studentów i absolwentów wyższych uczelni muzycznych (także zagranicznych) oraz uczniów szkół muzycznych II stopnia. Zakończony zostanie publicznym koncertem uczestników.


Malwina Basińska - sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr hab. Joanny Kozłowskiej-Szczepaniak. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II st. im. Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu w klasie fortepianu wykł. Anicety Wrzeszczyńskiej a następnie wydział wokalny w klasie dr Małgorzaty Ratajczak. Jest również absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego, na którym w 2014 roku uzyskała tytuł magistra ekonomii. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na licznych kursach wokalnych m.in. u prof. Stelli Parenti, prof. Matjaza Robavsa i innych. Występowała na scenach Filharmonii Gorzowskiej, Filharmonii Opolskiej oraz Teatru Polskiego w Poznaniu.


Barbara Kaczyńska - mezzosopran, muzykoterapeuta. Absolwentka szkoły muzycznej II stopnia na kierunku: śpiew solowy oraz jazz i rozrywka. Laureatka Grand Prix Ogólnopolskiego Festiwalu „Młodzi w piosence”. Swój warsztat wokalny nieustannie szlifuje indywidualnie pod okiem prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz dr Bogumiły Dziel-Wawrowskiej. W Polsce koncertowała między innymi w Filharmonii Warszawskiej. Wśpiewała takieta w: Jordanii, Iniach, Chinach, Portugalii. Od 2015 roku jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Zaburzeniami Słuchu „Ślimakowe Rytmy” organizowanym przez Światowe Centrum Słuchu. Jest także współautorka nowatorskiego programu: „Muzyka w Rozwoju Słuchowym Człowieka”, wykorzystywanego w rehabilitacji osób z zaburzeniami słuchu. Jest również autorem tekstów i współautorem muzyki dla dzieci posiadających implant słuchowy. Studia Muzykoterapii ukończyła na Akademii Muzycznej w Katowicach, a certyfikat NMT zdobyła na Uniwersytecie w Toronto. Jest również absolwentką wydziału filologii dla mediów i dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz reżyserii filmowej w Społecznej Akademii Nauk.


Magdalena Makowska-Pabich - sopran. Absolwentka klasy śpiewu solowego w PSM I i II st. w Zielonej Górze w klasie dr hab. Anny Ulwańskiej, obecnie studentka czwartego roku wokalistyki w klasie dr hab. Olgi Ksenicz, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dwukrotna stypendystka Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Zadebiutowała w roli Paminy i Pierwszej Damy w maju 2017 roku w "Mythos der Zauberflöte" wersji dla dzieci opery "Die Zauberflöte" W. A. Mozarta w Badisches Staatstheater - Karlsruhe (Niemcy). W spektaklach studenckich wykonywała role : Konstancji w "Wyspie Bezludnej" J. Haydna, Pasterki i Kozetki w "Dziecku i czarach" M. Ravela, Donny Anny w "Don Giovannim" W. A. Mozarta. W marcu 2019 roku kreowała postaci Erisseny i Narvésa podczas koncertowego wykonania opery C. H. Grauna "Montezuma" w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Zdobywczyni III miejsca podczas 23. Międzynarodowego Konkursu im. Mikuláša Schneider - Trnavský'ego w Trnavie (Słowacja), III miejsca w VII. Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Sztokholmie (Szwecja), I miejsca w Konkursie o „Bursztynową Strunę” podczas VIII Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” we Włocławku, II miejsca podczas Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina we Vrablach (Słowacja), pierwszego wyróżnienia na VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Zdzisława Skwary w Mławie, pierwszego wyróżnienia na I Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Haliny Słonickiej w Suwałkach, II miejsca w 29. Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Muzyków w Barlettcie (Włochy), II miejsca w Międzynarodowym Konkursie w Maiori (Włochy), III miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wykonawców w Stonawie (Czechy), Finalistka VII Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach. Koncertuje jako solistka z zespołem muzyki sakralnej Capella Caelestis, z nim nagrała płytę "Libertas", która miała swoją premierę w lipcu 2018r; płyta została nagrodzona wyróżnieniem Stowarzyszenia Wydawców Katolickich FENIKS 2019. Na VI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Pasyjnej w Szczecinie wykonywała partie solowe w Mszy łacińskiej Es-dur S. Moniuszki i Requiem W. A. Mozarta. Wystąpiła na VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Karol Lipiński - życie, działalność, epoka” gdzie prezentowała nieznane pieśni i arie kompozytora. Wykonawczyni roli Wieśniaczki w prawykonaniu urtekstowym krotochwili Stanisława Moniuszki "Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw", przedstawianej na Międzynarodowym Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej. Bierze udział w koncertach uczestników Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej w ramach Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans. Swoje umiejętności doskonali na kursach u m. in. Katarzyny Oleś-Blachy, Izabelli Kłosińskiej, Ewy Iżykowskiej, Francesco Bottigliero, W. Stephena Smitha, Stefani Toczyskiej, Piotra Łykowskiego. Występowała na koncertach jako solistka z takimi dyrygentami, jak m.in. Andrzej Kosendiak, Benjamin Bayl, Jarosław Thiel, Tadeusz Zathey, Aleksander Gref.


 


Strona 4 z 54