Koncerty w 2020 roku

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na dobroczynny koncert operowy - dla Tymona

Z powodu epidemii koronawirusa od 11 marca 2020 roku wszystkie wydarzenia w Klubie Muzyki i Literatury zostają zawieszone do odwołania.

16 marca (poniedziałek) 2020 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]

Joanna Moskowicz - sopran
Iryna Zhytynska - mezzosopran
Ashot Babrouski - akompaniament


Iryna Zhytynska. Artystka urodzona w Iwano-Frankiwsku ukończyła Narodową Akademię Muzyczną im. Piotra Czajkowskiego w Kijowie. Zadebiutowała w 2006 roku partią Olgi w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego. Od 2007 do 2017 roku związana jest z Operą Wrocławską, gdzie występowała m.in. w operach Rigoletto (Magdalena), Nabucco (Fenena), Otello (Emilia), Wesele Figara (Cherubin), Don Giovanni (Zerlina), Così fan tutte (Dorabella), Czarodziejski flet (Papagena) oraz jako tytułowa Dalila i Carmen. Tę ostatnią partię Iryna Zhytynska wykonywała m.in. na Opernfestival Gut Immling (Niemcy) oraz w Rumuńskiej Operze Narodowej, w Azerbejdżańskiej Operze Narodowej, w Narodowej Operze w Kijowie, w Operze Krakowskiej, Operze w Białymstoku i Fińskiej Operze Narodowej. Artystka występuje gościnnie w wielu teatrach europejskich (m.in. Teatro Real w Madrycie, Teatro la Maestranza w Sewilli i Teatro Arriaga w Bilbao jako Zefka w Zapiskach tego, który zniknął L. Janáčka; Teatro ABAO-OLBE w Bilbao i Teatro Reggio w Turynie jako Olga) i polskich (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie jako Karczmarka w Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Teatr Wielki – Opera Poznań jako Charlotte w Wertherze J. Masseneta; Opera Krakowska jako Księżniczka Clarice w Miłości do trzech pomarańczy S. Prokofjewa). Artystce partnerowali na zagranicznych scenach i estradach m.in. Leo Nucci i Roberto Alagna. Iryna Zhytynska śpiewała pod batutą wybitnych dyrygentów (Valery Gergiev, Gianandrea Noseda, Jari Hämäläinen, Miguel Ángel Gómez Martínez, Chikara Imamura, Keri-Lynn Wilson, Roberto Tolomelli, Łukasz Borowicz, Gabriel Chmura, Evgeny Volynsky i Bassem Akiki) i współpracowała z uznanymi reżyserami (Mariusz Treliński, Michał Znaniecki, Ignacio Garcia i Kasper Holten).


Joanna Moskowicz. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Delfiny Ambroziak (dyplom z wyróżnieniem) oraz studiów podyplomowych Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Ewy Czermak. Ukończyła kursy mistrzowskie u prof. Barbary Schlick, prof. Ingrid Kremling i prof. Ewy Czermak w ramach festiwalu Wratislawia Cantans, u prof. Ryszarda Karczykowskiego, prof. Teresy Żylis-Gara oraz u prof. Heleny Łazarskiej w ramach International Summer Academy Mozarteum w Salzburgu. W 2006 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2012 stypendystka Richard-Wagner Stipendienstiftung w Bayreuth. Jest laureatką wielu konkursów, m.in. Konkursu Pieśni Polskiej w Warszawie (2007), konkursu „La Boheme” w Weronie (2009), a także VIII Konkursu Moniuszkowskiego – nagroda specjalna dla najlepszego sopranu koloraturowego oraz najlepszej polskiej śpiewaczki (2013). W 2016 roku uhonorowana Nagrodą im. J. Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki. W kwietniu 2007 będąc na czwartym roku studiów, debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Rozyny w premierowym przedstawieniu Cyrulika Sewilskiego G. Rossiniego. Za to przedstawienie otrzymała Złotą Maskę w kategorii „Najlepszy debiut sezonu”. Od 2008 do 2017 roku była solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała w marcu 2008 partią Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta. Na tej scenie występowała w wielu rolach: przede wszystkim jako Olimpia w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Adina w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Łucja w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego, Sophie w Kawalerze Srebrnej Róży R. Straussa, Musetta w Cyganerii G. Pucciniego oraz Leila w Poławiaczach Pereł G. Bizeta. Współpracowała z dyrygentami takimi jak: Tadeusz Kozłowski, Ewa Michnik, Andriy Yurkevych, Friedrich Heider, Jose Florencio, Ruben Silva, Łukasz Borowicz, Jari Hamalainen, Anne Randine Overby, Bassem Akiki, Matteo Pagliari, Samuel Hogarth, Uwe Sandner, Jakub Klecker, Francesco Bottigliero, Andrzej Straszyński i Jacek Kasprzyk. Brała udział w produkcjach reżyserów takich jak: Kerstin Maria Pohler, Susanne Andrade, Barrie Kosky, Mariusz Treliński, Michał Znaniecki, Irina Brook, Rocc, Georg Rootering, Urs Häberli, Waldemar Zawodziński, Michał Zadara i Anette Leistenschneider. Występowała na festiwalach operowych: Sommerfestspiele w Xanten, Schlossfestspiele w Regensburgu, Saaremaa Opera Festival w Estonii, Bergen Nasjonale Opera w Norwegii . W obecnym sezonie wystąpi w 3 produkcjach Opery Narodowej w Warszawie kreując partię Królowej Nocy w spektaklach Czarodziejskiego Fletu W. A. Mozarta w produkcji z Komische Oper w Berlinie w słynnej reżyserii Suzanne Andrade i Barrie Kosky, jako dziewczyna w premierze „Carmina Burana” Carla Orffa oraz jako Dirce w „Medei” L. Cherubuniego – koprodukcja z Festivalem w Salzburgu. Rolę Królowej Nocy zaśpiewa także w Tokyo Bunka Kaikan oraz Maebashi Cultural Hall w Japonii na tournee Warszawskiej Opery Kameralnej.


Ashot Drnayan-Babrouski. Absolwent Grodzieńskiego Uniwersytetu Państwowego im. Janki Kupały ze specjalnością w sztuce muzycznej (2009), oraz Mińskiego Państwowego Studium Sztuki ze specjalnością pianistyczną (2007). Od 2018 r. związany z Operą Wrocławską, wcześniej z Estońską Operą Narodową w Tallinie (2015 – 2018), Białoruskim Narodowym Akademickim Teatrem Wielkim Opery i Baletu w Mińsku (2009 – 2018), Białoruską Państwową Akademią Muzyczną w Mińsku (2010 – 2012) oraz szkołą artystyczną w Świsłoczu na Białorusi (2000 – 2011). Jako koncertmistrz występował w licznych operach: Prima la musica у poi le parole (Salieri), The Impresario (Mozart), The Magic Flute (Mozart), Le nozze di Figaro (Mozart), The Barber of Seville (Rossini), Rita (Donizetti), Aida (Verdi), Traviata (Verdi), IL Trovatore (Verdi), Rigoletto (Verdi), Tosca (Puccini), Turandot (Puccini), Madame Butterfly (Puccini), Carmina, urana (Orff), Prince Igor (Borodin), Khovanshchina Mussorgsky (Shostakovich edition), La voix humaine Francis (Poulenc), Stabat Mater (G. Pergolezi), Tne Queen of Spades (Czajkowski), Pagliacci Ruggero (Leoncavallo), Snegurochka (Rimski-Korsakow), The Tsar's Bride (Rimski-Korsakow), L'elisir d'amore (Donizetti), Macbeth (Verdi), Requiem (Mozart), Requiem (Verdi), Cavalleria rusticana (Mascagni), Nabucco (Verdi), Don Giovanni (Mozart), Halka (Moniuszko). Jako koncertmistrz brał udział w konkursach wokalnych: Minsk International Christmas Singing Competition (2014 – 2018, Białoruski Narodowy Akademicki Teatr Wielki Opery i Baletu, Mińsk), Klaudia Taev Competition (2015, 2017 Parnu, Estonia). Wraz z Aile Aszonyi (sopran, Estonia/Holandia) przygotował główną rolę La Madre w operze "Il prigioniero" (Luigi Dallapiccola) oraz Ghita w operze "Der Zwerg" (Alexander Ziemliński) dla Graz Opera (2017), partię wokalną Prothoe opery "Penthesilea" (Othmar Schoeck) dla Theater Bonn (2017), partię wokalną Senta opery "Der fliegende Holländer" (Wagner) dla Theater Regensburg (2017). Jako solista w lutym 2016 r. z towarzyszeniem orkiestry Estońskiej Opery Narodowej wykonał Capriccio Strawińskiego na fortepian i orkiestrę w balecie „Medea” (G. Schiavoni) pod dyrekcją Vello Pahn. W 2017 r. wziął udział w produkcji opery "La Traviata" (Verdi) na Promfest festival, pod dyrekcją Erki Pehk (Parnu, Estonia). Koncertuje z solistami Białoruskiego Narodowego Akademickiego Teatru Wielkiego Opery i Baletu w Mińsku, Estońskiej Opery Narodowej i Opery Wrocławskiej.


 

"Scena pod Regałem" w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu

Z powodu epidemii koronawirusa od 11 marca 2020 roku wszystkie wydarzenia w Klubie Muzyki i Literatury zostają zawieszone do odwołania.

13 marca (piątek) 2020 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Wystąpią:
Natalia Wróbel - wokal
Marek Sieradzki - wokal
Michał Hadasik - fortepian


Scena pod Regałem to projekt muzyczny, który powstał 3 lata temu na terenie klubokawiarni Literatka na wrocławskim rynku i jest nawiązaniem do tradycji tego miejsca związanego z wrocławską bohemą i cyganerią artystyczną. Jest to Scena niezależna, alternatywna, wspierająca młode talenty oraz różne projekty artystyczne. Założycielem Sceny jest Michał Hadasik, pianista, kompozytor, aranżer, tekściarz, propagator piosenki literackiej i poetyckiej. Pełni obecnie funkcję dyrektora artystycznego Sceny, trzymając pieczę nad działalnością artystyczną. Do Literatki zapraszani są artyści z Polski i z zagranicy. Scena zyskała sobie już uznanie szerszego gremium publiki, którzy wiernie przychodzą na Recitale Piosenki Literackiej, Spotkania International oraz Noce Blues'a czy Flamenco.

Na Scenie pod dyrekcją Michała Hadasik występują tacy artyści jak Marek Sieradzki, Natalia Wróbel, Maciej Czemplik, Tomek Wilczyński, Tomek "burza" Burzyński, Paulina Jeżewska, Bogdan Hołownia, Piotr Zubek,Natalia Skorupka, Wiesław Wysocki czy Stanisław Linowski.

Zapraszamy na nasze fan-page do zapoznania się z naszą działalnością artystyczna: www.facebook.com/Scenapodregalem/


Natalia Wróbel, urodzona 17 mają 1996 roku. Na co dzień studentka Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Wrocławskim. W przyszłości planuje pracę z dziećmi z zaburzeniami intelektualnymi i sprzężonymi. Marzy, aby pracę zawodową moc łączyć z dwiema największymi pasjami, muzyką i teatrem. Bardzo mocno wierzy w terapeutyczną moc muzyki i dźwięku. W działaniach artystycznych współpracuje z Teatrem Konstelacje i Scena Pod Regałem.


Marek Sieradzki. Aktor i pieśniarz nurtu piosenki literackiej. Debiutował na scenie jeleniogórskiego teatru im. Cypriana Kamila Norwida. Związany ze scenami polskich teatrów statutowych oraz prywatnych. Wrocławskiej publiczności znany ze Sceny pod Regałem w kawiarni Literatka oraz teatru KONSTELACJE, którego jest twórcą i pomysłodawcą. Współtwórca cyklu muzycznych recitali „Śladami mistrzów słowa”, w których wraz z Michałem Hadasikiem oraz Filipem Turkowskim zabiera publiczność w literacką podróż odkrywając teksty znane oraz te odrobinę zakurzone. Laureat festiwali i przeglądów teatralnych. Miłośnik tekstów piosenek dających nadzieję. Wierzy, że świat może uleczyć dobro i poezja. W tę literacką podróż z dozą humoru i przymrużeniem oka, zaprasza Państwa tego wieczoru w towarzystwie poety fortepianu - Michała Hadasika, który teatralne historie wzbogaca mistrzowskimi aranżami, wydobywając lirykę z biało-czarnych klawiszy. Całości dopełnia Filip Turkowski, który dźwiękami wiolonczeli dotyka najintymniejszych miejsc w sercach pełnych trosk i marzeń.


Michał Hadasik. Pianista, kompozytor, aranżer, pedagog, tekściarz, taper. Urodzony 06.04.1992 w Opolu. Edukacje muzyczną rozpoczął w PSM I i II stopnia im. F. Chopina w Opolu. W wyniku rozbieżności priorytetów i pobudek ideologicznych niepokornie opuścił szkołę i skupił się na własnej, muzyczno-medycznej ścieżce rozwoju. Ukończył z wyróżnieniem studia medyczne na wrocławskim Uniwersytecie Medycznym, jednocześnie rozwijał swoja pasję i markę na terenie Wrocławia i całej Polski. Założyciel wrocławskiej Sceny pod Regalem, mieszczącej się w Kawiarni Literatka, która powstała w celu propagowania piosenki literackiej, poetyckiej oraz w celu umożliwienia pokazania się młodym artystom szerszej publice. Oprócz Recitali piosenki Literackiej odbywają się tam cykliczne spotkania międzynarodowe, noce bluesa i flamenco oraz od 2019 rozpoczęła działalność scena teatralna we współpracy z teatrem Konstelacje. Na co dzień Michał Hadasik to artysta niezależny, nieszablonowy, który w swej twórczości łączy elementy piosenki, teatru, filozofii oraz tańca. Jeden z głównych taperów na dolnym Śląsku, współpracuje z teatrami: Capitol, im. Wojciechowskiego, Polskim oraz Konstelacje. Aktywista i społecznik, organizotor cyklicznych koncertów charytatywnych w Filharmoni Opolskiej " Dwójka dzieciom" oraz eventów i happeningów na terenie całego dolnego śląska. Na co dzień można go spotkać w ukochanej Literatce, Vertigo Jazz Club, Hotelu Monopol, Młodej Polsce, Blackbeard, La Scali, Nowym Dworze, Kalamburze oraz na wrocławskim rynku gdzie w okresie letnim wciela się w rolę samozwańczego buskera. Prywatnie zapalony podróżnik, miłośnik winyli, nutelli, autostopu, niemego kina, impresjonizmu oraz sztuki medycznej dalekiego wschodu.


 

Koncert uczniów Ignacego Porębskiego

Z powodu epidemii koronawirusa od 11 marca 2020 roku wszystkie wydarzenia w Klubie Muzyki i Literatury zostają zawieszone do odwołania.

11 marca (środa) 2020 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 21

Aktualności

Z powodu epidemii koronawirusa wszystkie koncerty, spotkania literackie jak też wernisaże zostają zawieszone do odwołania.