Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pn. ''Serenata Mexicana''
11 marca (piątek) 2016 roku o godz. 18.00 Wstęp wolny. Zapraszamy
Plakat [pdf]
Program [pdf]
Występują:
Verónica De Larrea - sopran
Julieta González–Springer - sopran
Maciek Posłuszny - gitara
Eduardo Bortolotti - skrzypce
Nagrania z koncertu "Meksykańska serenada": www.radiownet.pl/publikacje/meksykanska-serenada
Verónica De Larrea – sopran. Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe
Konserwatorium Muzyczne w Mieście Meksyk, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti
oraz Liliany Gomez. W 1998 r. zadebiutowała w partii sopranowej oratorium
„Mesjasz” G. F. Haendla w Pałacu Sztuk Pięknych w Meksyku.W 2000 roku została
finalistką Narodowego Konkursu Wokalnego „Carlo Morelli". W trakcie swojej
kariery koncertowała z wieloma orkiestrami w Mesyku oraz za granicą, m.in. z
Orkiestrą Symfoniczną w Meksyku oraz Orkiestrą Uniwersytetu w Arizonie. W 2005
roku rozpoczęła studia magisterskie na Uniwersytecie Stanu Arizona, w klasie
śpiewu Anne Elgar Kopta, podczas których pełniła również rolę asystenta
reżysera. W marcu 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu
Wokalnego w Bolonii (Włochy). W swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe
jak: Micaela („Carmen”, G. Bizet), Pamina („Czarodziejski flet”, W. A. Mozart),
Adina („Napój miłosny”, G. Donizetti), Leyla („Poławiacze pereł”, G. Bizet),
Zuzanna („Wesele Figara”, W. A. Mozart), La Emperatriz („La Emperatriz de la
Mentira”, D. Dudin), a także partie operetkowe i musicalowe, pieśni liryczne
oraz narodowe pieśni meksykańskie.
Julieta González–Springer, sopran. Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu
w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej
Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia
podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w
dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence
Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w
kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby i Heather Knutson
(Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Harry’ego van der Kampa, Marie
Leonhardt, Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena
(Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa
(Organum). Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii,
Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De
Caelis” (dyr. Laurence Brisset), “Fin Amor” (dyr. Paolo Zebolino, Genewa),
„Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Harmonie” (dyr. Alexandre
Traube), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski),
Flores Rosarum (dyr. Susi Forfoglia) oraz z organistami i klawesynistami:
Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem
Brogginim (Genewa), Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk). Koncertowała m.in.
w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych
festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich
jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Concerti
d’Autunno di Rho (Włochy), 24 heures de Musique (Romont, Szwajcaria), Festival
Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la
Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska
Akademia Gitara, Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Chanterelle (Gołuchów),
Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum (Wrocław), Festiwal „Banchetto Musicale” w
Wilnie oraz Festiwal Festiwal „Fide et Amore” w Żorach (Ordo Virtutum, Hildegard
Von Bingen ), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła
Mykietyna. Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej.
Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z
Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.
Maciek Posłuszny - gitarzysta i pedagog. Jako artysta najlepiej odnajduje się w
obrębie muzyki z pogranicza jazzu oraz muzyki folkowej, funkcjonującej obecnie
pod nazwą world music (muzyka świata). Swoją naukę gry na gitarze rozpoczął
kształcąc się w ognisku muzycznym w rodzinnym Kędzierzynie-Koźlu, a następnie we
Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Grał w kilku wrocławskich
formacjach zdobywając muzyczne i sceniczne doświadczenie. Od kilku lat, wraz z
Julietą Gonzalez Springer prowadzi kursy tradycyjnej muzyki meksykańskiej.
Ukończył studia pedagogiczne na Uniwersytecie Opolskim, a także podyplomowe
studia Muzykoterapii na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Obecnie jest
nauczycielem muzyki we wrocławskiej British International School.
Eduardo Bortolotti
Eduardo jest skrzypkiem pochodzącym z Puebla, Meksyk. Zaczął profesjonalne studia muzyczne na Uniwersytecie Autonomicznym w Puebli i od 2013 kontynuuje studia muzyczne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, skupiając się na edukacji muzycznej i gatunku jazzu.
W 2011 i 2012 brał udział w różnych festiwalach grając tradycyjną muzykę meksykańską w krajach takich jak Czechy, Polska, Turcja i Cypr.
Bierze udział w wielu kursach i uczestniczy w specjalistycznych warsztatach, poszukując rozwoju zawodowego i muzycznego, n.p.: Barcelona Fiddle Congress 2013 (Barcelona, Hiszpania), Międzynarodowa Letnia Akademia Jazzu 2014 (Kraków, Polska), Urbanator Days 2014 (Warszawa, Polska ).
Obecnie kontynuuje swoje muzyczne kształcenie w Polsce, pod kierunkiem dr Marcina Hałata. Pobierał lekcje u renomowanych skrzypków jazzu jak Henryk Gembalski, Dominik Bienczycki, Oriol Saña, Ari Poutiainen, Michał Urbaniak, między innymi.
|