Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert muzyki dawnej pt. "Pieśni naszych korzeni"
Wykonawcy: Magdalena Matylda Garbacz - śpiew Alicja Siejka - fortepian Mateusz Ławniczak - śpiew, gitara 10 listopada (poniedziałek) 2014 roku o godz. 18.00 Wstęp wolny. Zapraszamy
Afisz [pdf]
Magdalena Matylda Garbacz – mezzosopran Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Dyplom magistra sztuki muzycznej w specjalności Muzykoterapia otrzymała studiując na Wydziale I Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni. Szczególnie bliska jest jej estetyka Muzyki Dawnej, którą zajmuje się również jako muzyk-instrumentalista. Gruntowny warsztat skrzypcowy zdobyła na studiach podyplomowych w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, w Zakładzie Instrumentów Historycznych, w klasie skrzypiec barokowych. Od ponad dwudziestu lat konsekwentnie realizuje swoje pasje, związane z grą na skrzypcach, śpiewem oraz szeroko pojętą chóralistyką. Jako chórzystka i solistka współpracowała z wieloma zespołami wykonującymi muzykę różnych epok w Polsce i za granicą. Jest uczestniczką licznych konkursów, kursów, warsztatów wokalnych i skrzypcowych oraz seminariów i konferencji poświęconych interpretacji muzyki dawnej, muzykoterapii, a także psychoterapii psychoanalitycznej.
Od 2006 r. związana zawodowo z Chórem Filharmonii Wrocławskiej uczestniczy we wszystkich projektach koncertowych tego zespołu w kraju i za granicą (m.in. Niemcy, Francja, Wielka Brytania: dwukrotnie podczas BBC Proms Festival, Turcja, USA i inne…), w latach 2009-2011 z ramienia chóru – członkini Rady Artystycznej Filharmonii Wrocławskiej. Współpracuje również z innymi profesjonalnymi zespołami wokalnymi miasta Wrocławia, m.in.: Cantores Minores Wratislavienses (nagrania płytowe, podróże artystyczne: Ukraina, Gruzja, Azerbejdżan, Armenia), Wratislaviense Bach Collegium, Orkiestra i Chór Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. R. Bukowskiego (partia solowa w Requiem d – moll W.A. Mozarta podczas Inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Chórów i Orkiestr w Arco – Włochy 2009), Formacja Eksperymentalna IV Wymiar (nagroda GRAND PRIX oraz nagroda specjalna na festiwalu muzyki sakralnej – Bydgoszcz 2009).
Od 2006 r. – członkini Międzynarodowej Akademii Chóralnej In Terra Pax, w ramach której uczestniczy w corocznych warsztatach odbywających się w Międzyzdrojach, jak również w projektach koncertowych na teranie Niemiec i Francji. Od 2007 r. związana jest również z lubelskim chórem dziewczęcym La Musica w charakterze asystenta dyrygenta (prowadzenie warsztatów wokalnych w ramach obozów szkoleniowych chóru, praca nad emisją głosu i interpretacją utworów różnych epok). Podczas jubileuszu 15’lecia chóru La Musica wykonała partię altu solo w Stabat Mater G. B. Pergolesi’ego, w Filharmonii Lubelskiej.
Jako artysta chóru ma w swoim dorobku udział w projektach koncertowych pod batutą m.in. Poul’a McCreesh’a, Stevena Leytona, Benjamin’a Bayl’a, Lorenc’a Cumings’a, Eamonn’a Dougan’a, Peter’a Harvey’a, Jean Baptist Bertrand’a, Ernst’a Kovacic’a, Marka Pijarowskiego, Jerzego Maksymiuka, Jacka Kasprzyka, Wladimira Kiradijeva, Andrzeja Kosendiaka, Jarosława Thiela, Agnieszki Franków – Żelazny. Obecnie kształci się w śpiewie solowym pod kierunkiem prof. Dariusza Grabowskiego.
Alicja Siejka Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat. Jest absolwentką katowickiej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w klasie adt Anny Góreckiej (studia licencjackie) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w zakresie kameralistyki fortepianowej (studia magisterskie), gdzie kształciła się pod kierunkiem prof. Zbigniewa Faryniarza (fortepian) oraz prof. AM dr hab. Anny Gągoli (kameralistyka). Laureatka konkursów pianistycznych w Żaganiu, Kłodzku oraz finalistka Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina w Szafarni. Na polu kameralistyki stale współpracuje z sopranistką Klaudią Ziajkowicz oraz skrzypkiem Robertem Bacharą. Wraz z Klaudią Ziajkowicz uzyskała I nagrodę w konkursie "Aria i pieśń wieczorna" (Białystok 2014) oraz wyróżnienia: w IV Konkursie Wokalnym im. I. J. Paderewskiego (Bydgoszcz 2012), a także w III Akademickim Konkursie Pieśni Artystycznej (Wrocław 2012); w kwietniu 2013 roku brała udział w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Lyonie (kategoria głos z fortepianem). W 2012 roku uzyskała II nagrodę w Konkursie Małych Form Instrumentalnych we Wrocławiu (w duecie z saksofonistą Piotrem Żelaznym) Obecnie jest zatrudniona jako pianistka-kameralistka w Katedrze Instrumentów Dętych oraz Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie współpracuje z klasami skrzypiec, klarnetu oraz saksofonu. Nieustannie doskonali swoje umiejętności poprzez udział w pianistycznych i kameralnych kursach mistrzowskich. Pracowała pod kierunkiem m.in. A. Jasińskiego, A. Tatarskiego, K.Borucińskiej, M. Szwajger-Kułakowskiej, A. Prabuckiej-Firlej, U. Kryger, A. Maximowa, I. Rotha, E. de Bros oraz A. Spiri. Bardzo chętnie współpracuje zarówno z instrumentalistami, jak i wokalistami; w swoim repertuarze posiada utwory o zróżnicowanej stylistyce i często niekonwencjonalnej obsadzie.
Mateusz Ławniczak Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie gitary klasycznej. Jako solista brał udział w licznych międzynarodowych konkursach gitarowych, a w 2012 roku został finalistą międzynarodowego festiwalu w Rust (Austria). Od 2009 roku członek wrocławskiego projektu muzyki dawnej Jacaras prowadzonego przez profesora Akademii Muzycznej we Wrocławiu Piotra Zaleskiego. Zespół ma na koncie występy na renomowanych festiwalach, między innymi na Wrocławskim Festiwalu Gitarowym, VI Lubuskich Spotkaniach Gitarowych, Polsko-Niemieckich Dniach Gitarowych we Frankfurcie, XVII Międzynarodowych Spotkaniach Gitarowych w Sanoku. Mateusz Ławniczak jest także współzałożycielem i wokalistą wrocławskiej formacji Lady Perfect. W ciągu krótkiej działalności zespół ten zdobył I miejsce w Muzycznej Bitwie Radia Wrocław, I miejsce na Łykend Promo Festival, III miejsce na wrocławskich Medikaliach, III miejsce na Rockarolla Art Festival, a także miał przyjemność występowania w roli suportu dla takich gwiazd jak Perfect czy Kult. Muzyk od kilku lat zajmuje się także działalnością pedagogiczną w kilku placówkach artystycznych we Wrocławiu. |