Reklama
Wystawy w 2018 roku

Klub Muzyki i Literatury zaprasza na wystawę prac plastycznych uczniów Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Tytuł wystawy: "Ignacy Jan Paderewski - człowiek, który wygrał niepodległość na fortepianie"

W części muzycznej występ uczniów OSM I i II st. im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu
Program koncertu przygotowała Izabela Dulińska-Bolsewicz
Wernisaż 29 maja (wtorek) 2018 roku o godz. 17.00
Prace eksponowane w sali koncertowej Klubu MiL do 2 lipca (poniedz.) 2018 roku
od. pon. do piątku w godz. od 10.00 do 18.00
w soboty od 12.00 do 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program koncertu [pdf]


Nagrodę Publiczności zdobyła Oliwia Bizoń, klasa 6 b I stopnia.
Ponadto jury przyznało następujące nagrody:
Kategoria I klasy 4-6 I stopnia:
I miejsce - Oliwia Bizoń, kl. 6 b
II miejsce - Ligia Nowak, kl. 5 b
III miejsce – Hanna Cicha, kl. 5 b
Wyróżnienia: Karolina Udała, kl. 4 c oraz Mikołaj Godzina, kl. 4 c.
Kategoria II klasy I-III II stopnia:
I miejsce - Nel Maślanka, kl. I b
II miejsce - Weronika Sztucka, kl. I c
III miejsce - Natalia Kwiecińska, kl. I c
Wyróżnienie: Alisa Polovnikova, kl. I c


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na wystawę Marka Rzeźniaka pt. ''Metafizyka pejzażu''

Wernisaż 14 kwietnia (sobota) 2018 roku o godz. 17.00
Prace eksponowane w Galerii Klubu MiL do 4 czerwca (poniedziałek) 2018 roku
od. poniedziałku do piątku w godz. od 10.00 do 18.00
w soboty od 12.00 do 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Katalog [pdf]

W części muzycznej:
Natalia Rzeźniak-Pospieszalska - śpiew
Łukasz Pospieszalski - fortepian
Mikołaj Ferenc - fortepian
Program:
S. Rachmaninow - Suita na dwa fortepiany op. 5 nr 1 cz. 3 "Łzy"
S. Rachmaninow - Suita na dwa fortepiany op. 5 nr. 1 cz. 4 "Dzwony"
M. Pospieszalski - "Katedralności" z pamiętnika powstania warszawskiego(śpiew+fortepiany)
W. Lutosławski - Wariacje na temat Paganiniego na dwa fortepiany



Marek Rzeźniak urodził się w 1944 r. w Zamościu, gdzie ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych. Dyplom Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie uzyskał w pracowni malarstwa prof. Wacława Taranczewskiego w 1969 roku. Jest członkiem ZPAP i Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. Uprawia twórczość w dziedzinie malarstwa i rysunku. Autor ponad trzydziestu wystaw indywidualnych i trzykrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Od 1987 związany jest ze wsią Szur koło Krasnobrodu na Roztoczu. Tam powstały cykle obrazów: Strachy Polskie, Strachy Roztocza, Żywioły, Wokół Księżej Góry, Koniec Wielkiej Armii, Ogrody, Katedry. Obrazy inspirowane są krajobrazem Roztocza z zauważeniem rzeczy, miejsc i ludzi. Podróże po Europie w tym wizyty we Wrocławiu zaowocowały cyklem obrazów inspirowanych kościołami gotyckimi. Szczególnym miejscem był Ostrów Tumski. Od 2007 roku we wsi Szur położonej wśród lasów prowadzi wraz z żoną Marią autorską galerię sztuki - Galerię Szur, gdzie przy herbatce z ziół rosnących w ich ogródku wprowadza odwiedzających galerię w arkana sztuki. Jest ojcem Agnieszki Rzeźniak - malarki i ilustratorki, aktorki Natalii Rzeźniak-Pospieszalskiej, programisty i wiolonczelisty - Wawrzyńca Rzeźniaka i dziadkiem Stefanii Pospieszalskiej.


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu oraz Towarzystwo Miłośników Haftu we Wrocławiu zapraszają na wystawę palm wileńskich, pisanek, kraszanek oraz haftów z motywami wielkanocnymi

Udostępnienie 24 marca (sobota) 2018 roku o godz. 12.00
Prace eksponowane w Sali koncertowej Klubu MiL do 4 kwietnia (środa) 2018 roku
od poniedziałku do piątku w godz. od 10.00 do 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Artykuł ''Na powitanie Króla''. Agata Combik. Gość Niedzielny 12/2018 [pdf]


Trzeba powiedzieć o dwóch rodzajach palm - obrzędowych, które robiono tradycyjnie od stuleci, oraz dekoracyjnych, znanych dziś jako „wileńskie”. Te drugie wykonuje się, a właściwie „wije”, od ok. 150 lat, od 2 poł. XIX w. - mówi pani Anna. - Obrzędowe palmy powstawały najczęściej z gałązek wierzbowych lub brzozowych, z wykorzystaniem jałowca, ewentualnie z dodatkiem przylaszczek. Były wtykane za belkę stropową w izbie. Wierzono, że chronią domowników oraz zwierzęta przed chorobami i nieszczęściami. Części palm zakopywano w pierwszą przeoraną bruzdę na wiosnę. Towarzyszyły ludziom do następnej Środy Popielcowej. Wtedy o poranku palmy były palone w dokładnie wysprzątanym piecu. Popiół wsypywano do zabudowań gospodarczych, do uli. Palmy ozdobne, zwane obecnie wileńskimi, są bardziej dekoracyjne. Umieszczano je zwykle w tzw. świętym kącie w chacie - tam, gdzie znajdował się święty obraz, krzyż. Agata Combik
Artykuł ''Z tymotką i drżączką''. Agata Combik. Gość Niedzielny 12/2018


 


Strona 3 z 6