Reklama

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pn. "Meksykańska wiosna"

29 marca (sobota) 2014 roku godz. 17.00
Wstęp wolny

Afisz [pdf]

Program koncertu [pdf]

Publikacja z koncertu

Publikacja z koncertu cześć II


Verónica De Larrea - sopran
Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe Konserwatorium Muzyczne w Mieście Meksyk, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti oraz Liliany Gomez.

W 1998 r. zadebiutowała w partii sopranowej oratorium „Mesjasz” G. F. Haendla w Pałacu Sztuk Pięknych w Meksyku.

W 2000 roku została finalistką Narodowego Konkursu Wokalnego „Carlo Morelli". W trakcie swojej kariery koncertowała z wieloma orkiestrami w Mesyku oraz za granicą, m.in. z Orkiestrą Symfoniczną w Meksyku oraz Orkiestrą Uniwersytetu w Arizonie. W 2005 roku rozpoczęła studia magisterskie na Uniwersytecie Stanu Arizona, w klasie śpiewu Anne Elgar Kopta, podczas których pełniła również rolę asystenta reżysera. W marcu 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bolonii (Włochy). W swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe jak: Micaela („Carmen”, G. Bizet), Pamina („Czarodziejski flet”, W. A. Mozart), Adina („Napój miłosny”, G. Donizetti), Leyla („Poławiacze pereł”, G. Bizet), Zuzanna („Wesele Figara”, W. A. Mozart), La Emperatriz („La Emperatriz de la Mentira”, D. Dudin), a także partie operetkowe i musicalowe, pieśni liryczne oraz narodowe pieśni meksykańskie.


Julieta González – Springer, sopran
Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby i Heather Knutson (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Harry’ego van der Kampa, Marie Leonhardt, Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum).

Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), “Fin Amor” (dyr. Paolo Zebolino, Genewa), „Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Harmonie” (dyr. Alexandre Traube), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), Flores Rosarum (dyr. Susi Forfoglia) oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk).

Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Concerti d’Autunno di Rho (Włochy), 24 heures de Musique (Romont, Szwajcaria), Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska Akademia Gitara, Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum (Wrocław), Festiwal „Banchetto Musicale” w Wilnie oraz Festiwal Festiwal „Fide et Amore” w Żorach (Ordo Virtutum, Hildegard Von Bingen ), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna.

Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.


Víctor Campos Leal - tenor
Urodził się w Meksyku. Ukończył Narodową Szkołę Muzyczną w Mieście Meksyk. W trakcie nauki uczestniczył w kursach mistrzowskich i wiele koncertował. Współpracował m.in. z orkiestrą Escuela Nacional Preparatoria pod batutą Luisa Samuela Saloma oraz z Chórem i Orkiestrą Sił Powietrznych w Meksyku. W 2005 roku debiutował na scenie Teatru Miejskiego w Meksyku w roli Borsy („Rigoletto”, G. Verdi). Następnie kreował takie role jak: Pinkerton („Madame Butterfly”, G. Puccini), Hrabia Almaviva („Cyrulik sewilski”, G. Rossini), a także Don Jose („Carmen”, G. Bizet). Victor Campos Leal w swoim dorobku artystycznym posiada również repertuar kantatowo-oratoryjny, m.in. „Requiem” oraz „Mszę Koronacyjną C-dur” W.A. Mozarta, „Messa di Gloria” G. Pucciniego oraz „Stabat Mater” G. Rossiniego.

Od września 2012 roku jest solistą Opery Wrocławskiej, gdzie kreuje takie role jak: Książę Mantui („Rigoletto”, G. Verdi), Nemorino („Napój miłosny”, G. Donizetti), Basilio („Wesele Figara”, W.A. Mozart), Don Ottavio („Don Giovanni”, W.A. Mozart) oraz Alfredo („Traviata”, G. Verdi), Ismaele („Nabucco”, G. Verdi). Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wykonuje rolę Hrabiego Almavivy w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego. Victor Campos Leal jest zwycięzcą Konkursu „Francisco Araiza” oraz zdobywcą nagrody w kategorii "najlepszy wykonawca" w Narodowym Konkursie Wokalnym „Carlo Morelli”. W roku 2013 Victor Campos Leal wziął udział w VIII Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim.


Justyna Skoczek - pianistka
Urodzona 12.02.1980 w Głogowie. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003).

Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (2002/2003) oraz Richard Wagner Stiftung Bayreuth (2006). Laureatka konkursów kameralnych muzyki współczesnej, m.in. Międzynarodowego Konkursu im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (2001, I nagroda), 8. Międzynarodowego Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2004. III nagroda), finalistka Wolfgang Jacobi Wettbewerb für Kammermusik der Moderne w Monachium oraz VIII Concours Modern Chain of Music and Dance w Rydze.

W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze Wrocławskiej, biorąc udział w przygotowaniu niemal wszystkich premier Opery w tym czasie, a przede wszystkim przy premierach i prapremierach polskich oper XX i XXI wieku – „Królu Rogerze” Karola Szymanowskiego, „Raju Utraconym” Krzysztofa Pendereckiego, „La liberta chiama la liberta” Eugeniusza Knapika, „Pułapce” Zygmunta Krauzego, „Ogrodzie Marty” Cezarego Duchnowskiego.

Od 2006 roku pianistka koncentruje się na analizie wyciągu fortepianowego oper współczesnych. Współpracuje też z instrumentalistami i śpiewakami wykonując muzykę kameralną XX i XXI wieku. Od roku 2001 do chwili obecnej wykładowca Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu.