Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pt. „Oboe and Clarinet Duo Recital”
Yoon Kyung Lee – obój Yoon Kyung Lee (obój) – ukończyła Yewon School, Seoul Arts High School oraz College of Music na Uniwersytecie Narodowym w Seulu w Korei Południowej. Następnie przeniosła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie uzyskała tytuł magistra i doktora, pracując jednocześnie jako asystentka w Konserwatorium Muzycznym Uniwersytetu w Cincinnati. Ukończyła również program Performer Diploma w Jacobs School of Music na Uniwersytecie Indiana, otrzymując pełne stypendium za wybitne osiągnięcia. Brała udział w różnych międzynarodowych festiwalach letnich, w tym w Salzburg Music Festival w Austrii i Domaine Forget Music Festival w Kanadzie, gdzie pobierała lekcje mistrzowskie u uznanych oboistów. Ponadto została wybrana do udziału w Asian Youth Orchestra Rehearsal Camp and Tour, występując w Hongkongu, Chinach, na Tajwanie i w Japonii. Wykazując się wyjątkowym talentem muzycznym od najmłodszych lat, wygrała liczne konkursy, od młodzieżowych, przez dla uczniów szkół średnich i gimnazjów, po kategorie ogólne. Jej talent został doceniony po zajęciu pierwszego miejsca w konkursie Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Narodowego w Seulu. Współpracowała również z Orkiestrą Uniwersytetu Narodowego w Seulu i z powodzeniem dała solowy recital podczas cyklu koncertów w Kumho Art Hall. Po powrocie do Korei Południowej w 2016 roku rozpoczęła karierę jako aktywna oboistka i wystąpiła z wieloma solowymi recitalami w takich miejscach jak Sejong Arts Center for the Performing Arts, Seoul Arts Center, Seoul Anglican Cathedral, Lotte Concert Hall i Kumho Art Hall Yonsei. Ponadto, występowała gościnnie jako główna oboistka w różnych orkiestrach, brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Tongyeong oraz występowała z Ensemble Modern. Była również instruktorką na Uniwersytecie Sangmyung, a obecnie występuje jako główna oboistka w Gimpo Philharmonic Orchestra. Ponadto aktywnie angażuje się w wychowanie kolejnego pokolenia muzyków, ucząc w Seoul Arts High School i na Uniwersytecie Yonsei. Young Joo Kim (klarnet) – studiowała pod kierunkiem profesora Joachima Klemma w Niemczech, uzyskując z wyróżnieniem tytuł licencjata i magistra gry na klarnecie w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie. Kierowana głęboką pasją do wychowywania kolejnego pokolenia muzyków, kontynuowała również studia z zakresu edukacji muzycznej (pedagogiki instrumentalnej i wokalnej) oraz rytmiki (metody Dalcroze'a) w tej samej uczelni, co stworzyło solidne podstawy dla jej podwójnej kariery – zarówno jako artystki, jak i pedagoga. Jej kariera koncertowa rozpoczęła się od debiutanckiego solowego recitalu w Muzeum Webera w Dreźnie. Od tego czasu występuje jako solistka, kameralistka i muzyk orkiestrowy, grając w prestiżowych miejscach, takich jak Semperoper, Coselpalais i Deutsches Hygiene-Museum. Oprócz pracy scenicznej, uczyła gry na klarnecie i orkiestrze dętej w Klanghaus Musikschule w Radebergu oraz odbywała staże pedagogiczne w 63. Szkole Podstawowej i Konserwatorium im. Heinricha Schütza, gdzie została doceniona za wyjątkowe umiejętności pedagogiczne. Począwszy od Wenzela Fuchsa, głównego klarnecisty Filharmonii Berlińskiej, Kim uczestniczyła w kursach mistrzowskich ze światowej sławy klarnecistami, takimi jak Laura Ruiz, Jörg Widmann i Sharon Kam, zdobywając bezcenną wiedzę artystyczną i inspirację. Regularnie uczestniczyła również w Międzynarodowym Festiwalu Eurytmii i warsztatach w Hellerau w Niemczech – miejscu narodzin Eurytmii. Po ukończeniu studiów za granicą rozpoczęła swoją działalność od recitalu powitalnego i objęła stanowisko głównej klarnecistki w orkiestrze DJAC w Daejeon Arts Center, a także dyrygowała zespołem Reto i angażowała publiczność zróżnicowanym repertuarem kameralnym. Była aktywną edukatorką w Sejong Arts High School, Chungbuk Arts High School i Chungbuk Arts High School Education Center, stosując zintegrowane metody nauczania oparte na rytmice. Obecnie mieszka w Europie, gdzie poświęca się szkoleniu i inspirowaniu kolejnego pokolenia muzyków. In Young Kim (wiolonczela) – edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 5 lat od nauki śpiewu oraz w wieku 7 lat od nauki gry na fortepianie, a jej pierwsze lekcje wiolonczeli miały miejsce w roku 1998. W 2004 roku zaczęła studia w Kei-myung University of Music. Studiowała także na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Występowała w wielu salach koncertowych: Daegu – Bukgu Culture&Arts Center (Daegu), Ulsan University (Ulsan), Chung-ang University (Seul). Jej dorobek konkursowy obejmuje drugą nagrodę w konkursie organizowanym przez departament edukacji miasta Daegu w roku 2003 oraz pierwszą nagrodę na ogólnokrajowym konkursie muzycznym Republic of Korea Music Competition w roku 2007. Brała udział w wielu kursach muzycznych, na których pracowała pod kierunkiem prof. Kazimierza Michalika (w Żaganiu oraz Kołobrzegu), Rafała Kwiatkowskiego (w Janowcu), Piotra Hausenplasa (w Bałoszycach), oraz prof. Dong-uk Lee (w Ulsan). Barbara Sas – absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. W. Obidowicza, obecnie pracuje na uczelni jako wykładowca na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie dyrygentury, pod kierownictwem uznanych dyrygentów, jak: prof. Marek Pijarowski, dr hab. Bassem Akiki, dr hab. Wojciech Rodek; a także jako nauczyciel fortepianu i pianista towarzyszący w Państwowych Szkołach Muzycznych II st.: im. R. Bukowskiego we Wrocławiu oraz im. S. Moniuszki w Jeleniej Górze. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich oraz konkursach – laureatka II nagrody na Konkursie Bachowskim wrocławskiej Akademii Muzycznej w 2000 roku; finalistka konkursu Wolfgang Jacobi Wettbewerb für Kammermusik der Moderne w Monachium w 2002r; laureatka I nagrody na V Stockholm International Music Competition w 2016 roku oraz kilkudziesięciu nagród za akompaniament na krajowych konkursach instrumentalnych. Występowała jako solistka z orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej. Jako kameralistka koncertowała w Polsce, w Niemczech, na Łotwie i w USA. W latach 2007–2012 współpracowała jako akompaniator i muzyk orkiestrowy z Operą Wrocławską, a od roku 2016 także z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Specjalizuje się w grze jako pianista towarzyszący, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z instrumentami dętymi oraz wokalistami. |
Zapisy wstrzymane.
Zapisy wstrzymane.
Zapisy wstrzymane.
Zapisy wstrzymane.
Wykład przeniesiony:
12 listopada (środa) 2025 roku o godz. 17.00