Reklama

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pn. ''Serenata Mexicana''

11 marca (piątek) 2016 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Plakat [pdf]

Program [pdf]

Występują:
Verónica De Larrea - sopran
Julieta González–Springer - sopran
Maciek Posłuszny - gitara
Eduardo Bortolotti - skrzypce

Nagrania z koncertu "Meksykańska serenada": www.radiownet.pl/publikacje/meksykanska-serenada


Verónica De Larrea – sopran. Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe Konserwatorium Muzyczne w Mieście Meksyk, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti oraz Liliany Gomez. W 1998 r. zadebiutowała w partii sopranowej oratorium „Mesjasz” G. F. Haendla w Pałacu Sztuk Pięknych w Meksyku.W 2000 roku została finalistką Narodowego Konkursu Wokalnego „Carlo Morelli". W trakcie swojej kariery koncertowała z wieloma orkiestrami w Mesyku oraz za granicą, m.in. z Orkiestrą Symfoniczną w Meksyku oraz Orkiestrą Uniwersytetu w Arizonie. W 2005 roku rozpoczęła studia magisterskie na Uniwersytecie Stanu Arizona, w klasie śpiewu Anne Elgar Kopta, podczas których pełniła również rolę asystenta reżysera. W marcu 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bolonii (Włochy). W swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe jak: Micaela („Carmen”, G. Bizet), Pamina („Czarodziejski flet”, W. A. Mozart), Adina („Napój miłosny”, G. Donizetti), Leyla („Poławiacze pereł”, G. Bizet), Zuzanna („Wesele Figara”, W. A. Mozart), La Emperatriz („La Emperatriz de la Mentira”, D. Dudin), a także partie operetkowe i musicalowe, pieśni liryczne oraz narodowe pieśni meksykańskie.

Julieta González–Springer, sopran. Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby i Heather Knutson (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Harry’ego van der Kampa, Marie Leonhardt, Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum). Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), “Fin Amor” (dyr. Paolo Zebolino, Genewa), „Sintagma Musicum” (dyr. Gustavo Delgado), „Flores Harmonie” (dyr. Alexandre Traube), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), Flores Rosarum (dyr. Susi Forfoglia) oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk). Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Concerti d’Autunno di Rho (Włochy), 24 heures de Musique (Romont, Szwajcaria), Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundation Royaumont (Francja), Polska Akademia Gitara, Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum (Wrocław), Festiwal „Banchetto Musicale” w Wilnie oraz Festiwal Festiwal „Fide et Amore” w Żorach (Ordo Virtutum, Hildegard Von Bingen ), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna. Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.

Maciek Posłuszny - gitarzysta i pedagog. Jako artysta najlepiej odnajduje się w obrębie muzyki z pogranicza jazzu oraz muzyki folkowej, funkcjonującej obecnie pod nazwą world music (muzyka świata). Swoją naukę gry na gitarze rozpoczął kształcąc się w ognisku muzycznym w rodzinnym Kędzierzynie-Koźlu, a następnie we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Grał w kilku wrocławskich formacjach zdobywając muzyczne i sceniczne doświadczenie. Od kilku lat, wraz z Julietą Gonzalez Springer prowadzi kursy tradycyjnej muzyki meksykańskiej. Ukończył studia pedagogiczne na Uniwersytecie Opolskim, a także podyplomowe studia Muzykoterapii na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Obecnie jest nauczycielem muzyki we wrocławskiej British International School.


Eduardo Bortolotti Eduardo jest skrzypkiem pochodzącym z Puebla, Meksyk. Zaczął profesjonalne studia muzyczne na Uniwersytecie Autonomicznym w Puebli i od 2013 kontynuuje studia muzyczne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, skupiając się na edukacji muzycznej i gatunku jazzu.
W 2011 i 2012 brał udział w różnych festiwalach grając tradycyjną muzykę meksykańską w krajach takich jak Czechy, Polska, Turcja i Cypr.
Bierze udział w wielu kursach i uczestniczy w specjalistycznych warsztatach, poszukując rozwoju zawodowego i muzycznego, n.p.: Barcelona Fiddle Congress 2013 (Barcelona, Hiszpania), Międzynarodowa Letnia Akademia Jazzu 2014 (Kraków, Polska), Urbanator Days 2014 (Warszawa, Polska ).
Obecnie kontynuuje swoje muzyczne kształcenie w Polsce, pod kierunkiem dr Marcina Hałata. Pobierał lekcje u renomowanych skrzypków jazzu jak Henryk Gembalski, Dominik Bienczycki, Oriol Saña, Ari Poutiainen, Michał Urbaniak, między innymi.