Reklama

Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zapraszają na koncert promujący płytę ''Grand Duo Polonaise'' nagraną przez zespół ''Art Chamber Duo''

Julia Przybylska-Nowak - fortepian
Jarosław Pietrzak - skrzypce
Prowadzenie koncertu Maciej Kieres
29 listopada (środa) 2017 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny

Plakat [pdf]

Program [pdf]


Jarosław Pietrzak. Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne im. H.Wieniawskiego w Łodzi. Dalszą edukację muzyczną kontynuował w klasie skrzypiec prof. Zenona Brzewskiego w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, którą ukończył w 1986 r. Jest laureatem Festiwalu Młodych Skrzypków w Lublinie w 1980 r. oraz Konkursu Muzyki Kameralnej im.K.Szymanowskiego w Łodzi w 1986 r. Swoje umiejętności doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, gdzie pracował pod kierunkiem takich pedagogów jak: Jean Fournier, Irena Dubiska, Wolfgang Marschner, Oleg Krysa, Renato de Barbieri oraz Zachar Bron. W 1988 r. został członkiem Polish Chamber Orchestra oraz orkiestry ''Sinfonia Varsovia''. Z zespołami tymi dokonał wielu nagrań płytowych i telewizyjnych oraz koncertował w większości krajów Europy, w Argentynie, Brazylii, Japonii i USA. Uczestniczył także w światowych tournée ''Menuhin Festival Orchestra'', pod dyrekcją sir Yehudi Menuhina. […] Jest profesorem Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie od 1994 r. prowadzi klasę skrzypiec. Wykłada na Letnich Kursach Interpretacji Muzycznej w Dusznikach Zdroju, prowadził także Kursy Mistrzowskie w Daejeon w Korei Południowej oraz na Uniwersytecie w Ostrawie.


Julita Przybylska-Nowak. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła pod kierunkiem prof. Janiny Butor w swoim rodzinnym mieście - Wrocławiu. Po ukończeniu z wyróżnieniem Liceum Muzycznego, studia pianistyczne odbyła w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie prof. Czesława Stańczyka. Była dwukrotną stypendystką towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Wielokrotnie brała udział w konkursach pianistycznych w Polsce, a także za granicą w Gӧttingen, Darmstadt i Mariańskich Łaźniach. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. Haliny Czerny – Stefańskiej, Edith Picht – Axenfeld , Sabolcsa Esztenyi i Aleksego Orłowieckiego. Ukończyła także studia podyplomowe w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza i prof. Józefa Stompla. [...] Obecnie współpracuje ze skrzypkiem Jarosławem Pietrzakiem, profesorem Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Artyści wspólnie prezentują utwory kompozytorów polskich pochodzenia żydowskiego. Mają w swoim repertuarze także nieznane, odnalezione przez siebie kompozycje. Wystąpili podczas uroczystości nadania odznaczenia Sprawiedliwy wśród Narodów Świata Instytutu Yad Vashem, na Festiwalu Mazel Tov w Synagodze w Ostrowie Wielkopolskim, w Żydowskim Instytucie Historycznym w Warszawie na koncercie upamiętniającym powstanie Żydowskiej Orkiestry Symfonicznej w Getcie Warszawskim oraz we wrocławskiej Synagodze pod Białym Bocianem, podczas obchodów Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu . W 2014 r. wzięli udział w XI edycji Festiwalu ''Warszawa Singera'', prezentując program ''Manginot Avudot – muzyka odnaleziona.''


Maciej Kieres. Pianista, kompozytor i aranżer piosenek. Twórca muzyki do spektakli teatralnych i słuchowisk radiowych. Dziennikarz, redaktor TVP Wrocław, autor programów telewizyjnych o tematyce muzyczno-kulturalnej, publicystycznej i filmów dokumentalnych. Dyrektor artystyczny Festiwalu Maj z Muzyką Dawną we Wrocławiu. Współpracował jako pianista m.in z Wojciechem Dzieduszyckim oraz Violettą Villas (mieszkanką Lewina Kłodzkiego), organizator życia muzycznego i koncertów na Dolnym Śląsku.


Koncert promujący płytę ''Grand Duo Polonaise'' nagraną przez zespół ''Art Chamber Duo'' w Sali Kameralnej Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. Płyta jest częścią projektu ''Polonia Masterpiece'', prezentującego pierwsze historyczne nagrania dzieł kompozytorów polskich działających w kraju i na emigracji. Projekt realizowany przez Fundację Polonia Music Art oraz firmę Grantor, dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu ''Muzyka i taniec - Interwencje 2017''.