Reklama
Archiwum - koncerty 2013

Koncert kwartetu smyczkowego z Czech i zespołu instrumentalnego wraz z solistami z Wrocławia

Prowadzenie i organizacja koncertu Adrianna Likwiarz-Górska

10 października 2013 (czwartek) godz. 19:00

wstęp wolny

Afisz [pdf]

Program część I [pdf]

Program część II [pdf]

 

VII Koncert Dla Przyjaciół pt. "Jesiennie i Operowo"

5 października (sobota) 2013 r., godz. 17.00
Wstęp wolny

Afisz [pdf]

 

Ida Tamara Zagórska – sopran
Ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu na Wydziale Wokalno-Aktorskim, wcześniej Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Legnicy. Jest pedagogiem śpiewu, lektorem języka włoskiego, logopedą zajmującym się zaburzeniami głosu. Ma na swoim koncie kursy mistrzowskie w Czechach, Słowacji, we Włoszech oraz Austrii. Grała także na scenach teatralnych w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Teatrze Dramatycznym w Legnicy. Debiutowała na deskach Opery Wrocławskiej w musicalu „Zaczarowany bal" Katarzyny Gertner. Ma na swoim koncie także epizody filmowe. Ciągle prowadzi działalność koncertową oraz pedagogiczną, a jej podopieczni często kontynuują naukę na wyższych uczelniach artystycznych.


Elżbieta Małgorzata Mach - sopran
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej we Wrocławiw klasie śpiewu solowego prof. Zofii Grajnert. Absolwentka Liceum Muzycznego w Poznaniu w klasie altówki
prof. Marii Przybyłowicz. Debiutowała w Operze Wrocławskiej. Kształciła swoje umiejętności wokalne na Kursach Mistrzowskich w Dusznikach Zdroju u prof Ryszarda Karczykowskiego, a nastepnie na studiach podyplomowych u prof. Agaty Młynarskiej. Koncertowała w Niemczech, Holandii, Belgii, Hiszpanii, Szwajcarii i Norwegii pod znakomitą batutą dyr Marka Tracza. Powołana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do Rady Programowej Radia Wrocław na IV kadencje 2008-2012. Współpracuje ze Studiem Filmowym ABM. Zaangażowana pedagogicznie w zakresie edukacji artystycznej w CK "Agora" we Wroclawiu. Pomysłodawca i współtwórca cyklicznych koncertów pt "Dla Przyjaciół". Dyrektor artystyczny "Ślężańskich Dni Muzyki".


Waldemar Janusz Luboiński – tenor
O wielkiej muzykalności, obdarzony piękną, ciepłą barwą głosu. Doskonali swe umiejętności na indywidualnych lekcjach wokalistyki. Na scenie emanuje naturalnymi zdolnościami aktorskimi, co szczególnie zobaczymy w wybranych scenach duetów operetkowych i operowych. Artysta o wybitnych zdolnościach konferansjerskich. Śpiewa szeroki repertuar ; od arii starowłoskich przez Beethovena, Moniuszkę, Gershwina do Kalmana i Webbera. W przygotowaniach ma muzykę Maxa Regera i Verdiego. Współtwórca cyklicznych koncertów pt „Dla Przyjaciół".
Posiada znaczny wkład w upowszechnianie kultury Dolnego Śląska.


Jacek Szymański – tenor
Łomżyniak, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim. Uczestnik kursów i seminariów na Bachakademie (Stuttgart), stypendysta klasy mistrzowskiej Studia Operowego w Kopenhadze. Od 1994 r. jest twórcą i dyrektorem artystycznym festiwalu „Muzyczne Dni Drozdowo – Łomża". W roku 2002, ogłoszonym „Rokiem Moniuszkowskim", brał udział w archiwalnym nagraniu opery „Hrabina" Stanisława Moniuszki dla Polskiego Radia i Telewizji (reż. i inscenizacja Opery: Maria Fołtyn). W roku 2003 otrzymał dyplom Ministra Kultury za „Szczególne osiągnięcia w upowszechnianiu kultury".


Wiktor Szymajda – pianista
Ukończył Akademię Muzyczną w Bydgoszczy. Czynnie koncertujący, utalentowany kameralista
o niezwykłej wrażliwości muzycznej. Laureat konkursów fortepianowych. Doskonale potrafi współtworzyć klimat koncertu wspólnie z solistami (tak wokalistami jak i instrumentalistami). Jego pasją zawodową jest edukacja artystyczna, czuwa nad młodymi talentami muzycznymi, kształtuje ich muzykalność i technikę. Zasłużony w upowszechnianiu kultury Dolnego Śląska.

 

Klub Muzyki i Literatury zaprasza na koncert fortepianowy Natalii Figiel

3 października (czwartek) 2013 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny

Program koncertu:
1. Ludwig van Beethoven – Sonata „Patetyczna" c-moll op. 13
cz. I Grave - Allegro di molto e con brio
cz. II Adagio cantabile
cz. III Rondo. Allegro
2. Fryderyk Chopin – Etiuda e-moll op. 25 nr 5
3. Fryderyk Chopin – Preludia op. 28 nr 9-12
4. Fryderyk Chopin – Scherzo E-dur op. 54

Życiorys artystyczny [pdf]

 

Klub Muzyki i Literatury zaprasza na "Koncert pieśni meksykańskich"

Koncert poprowadzi Magdalena Daukszewicz
30 września (poniedziałek) 2013 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny

Program [pdf]

Verónica De Larrea - Soprano

Urodziła się w Meksyku. Ukończyła Narodowe Konserwatorium Muzyczne w Meksyku, w klasie śpiewu prof. Eugenii Sutti oraz Liliany Gomez.

W 1998 r. zadebiutowała w partii sopranowej oratorium Mesjasz G. F. Haendla w Pałacu Sztuk Pięknych w Meksyku.

W 2000 roku zaostała finalistką Narodowego Konkursu Wokalnego "Carlo Morelli".
W trakcie swojej kariery koncertowała z wieloma orkiestrami w Mesyku oraz za granicą, m.in. z Orkiestrą Symfoniczną w Meksyku oraz Orkiestrą Uniwersytetu w Arizonie. W 2005 roku rozpoczeła studia magisterskie na Uniwersytecie Stanu Arizona, w klasie śpiewu Anne Elgar Kopta, podczas których pełniła również rolę asystenta reżysera.
W marcu 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bolonii (Włochy).
W swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe jak: Micaela (Carmen, G. Bizet), Pamina (Czarodziejski flet, W. A. Mozart), Adina (L'elisir d'amore, G. Donizetti), (Poławiacze pereł, G. Bizet), Susanna (Wesele Figara, W. A. Mozart), La Emperatriz (La Emperatriz de la Mentira, D. Dudin), a także partie operetkowe i musicalowe, pieśni liryczne oraz narodowe pieśni meksykańskie.


Victor Campos Leal Tenor

Urodził się w Meksyku. Ukończył Narodową Szkołę Muzyczną w Meksyku. W trakcie nauki uczestniczył w kursach mistrzowskich i wiele koncertował. Współpracował m.in. z orkiestrą Escuela Nacional Preparatora pod batutą Luisa Samuela Saloma oraz z Chórem i Orkiestrą Sił Powietrznych w Meksyku.
W 2005 roku debiutował na scenie Teatru Miejskiego w Meksyku w roli Borsy (Rigoletto, G. Verdi). Następnie kreował takie role jak: Pinkerton (Madama Butterfly, G. Puccini), Hrabia Almaviva (Il Barbiere di Siviglia, G. Rossini), a także Don Jose (Carmen, G. Bizet).
Victor Campos Leal w swoim dorobku artystycznym posiada również repertuar kantatowo-oratoryjny, m.in. Requiem oraz Krönungsmesse C-dur W.A. Mozarta, Messa di Gloria G. Pucciniego oraz Stabat Mater G. Rossiniego.

Od września 2012 roku jest solistą Opery Wrocławskiej, gdzie kreuje takie role jak: Duca (Rigoletto, G. Verdi), Nemorino (L'elisir d'amore, G. Donizetti), Basilio (Le Nozze di Figaro, W.A. Mozart), Don Ottavio (Don Giovanni, W.A. Mozart) oraz Alfredo (Traviata, G. Verdi), Ismaele (Nabucco, G. Verdi). Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wykonuje rolę Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
Victor Campos Leal jest zwycięzcą Concurso Francisco Araiza oraz nagrody w kategorii "najlepszy wykonawca" w konkursie Carlo Morelli National Competition. W roku 2013 Victor Campos Leal wziął udział w VIII Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim.

 

Olesya Tutova - fortepian

Urodziła się w Kursku, Rosja. Studia pianistyczne rozpoczęła w wieku 6 lat (Sviridov Szkoła Muzyczna). Jest laureatem wielu nagród w konkursach pianistycznych młodych rosyjskich artystów (Lipetsk, Kursk, Woroneż i Samara). W trakcie studiów w Kursk Music College zadebiutowała na scenie wspólnie z orkiestrą. Od tego momentu rozpoczęła się jej solowa kariera.

Jest absolwentką Moskiewskiego Konserwatorium Czajkowskiego z wyróżnieniem w klasie prof. Michael Kollontay (2003), ukończyła podyplomowy kurs pianistyczny w klasie prof. Pavel Nersessian (2007). Obroniła dysertację "Michael Kollontay. Portret Muzyka" pod kierunkiem prof. Ludmila Kokorevа, otrzymując stopień naukowy Doktora (2009).

Zdobyła I nagrodę w XI Międzynarodowym Konkursie Pianistów "Rome – 2000" (Włochy), a także nagrodę za najlepsze wrażenia artystyczne w "Konzerteum" – Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym (Grecja). Za wykonanie duetu fortepian-skrzypce zdobyła Grand Prix i Nagrodę Specjalną od prezydenta Kazachstanu w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej "Inspiration".
Występowała na Ukrainie, w Polsce, Austrii, Grecji, Japonii, Bułgarii, Francji oraz we Włoszech. Olesia Tutora zorganizowała Pierwszy Festiwal w Moskwie "Des pas sur la neigel" (2008) i "ForumClassica" Festival (2009).

Koncert organizowany jest przy wsparciu ambasady Meksykańskiej.

 

Koncert z cyklu pn. "Młodzi wykonawcy".

25 września (środa) 2013 r. godz. 17.30
Wstęp wolny. Zapraszamy

Program [pdf]

 

134 Koncert z cyklu pn. “Stypendyści Samorządu Wrocławia – miastu”

23 września (poniedziałek) 2013 r. godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Opis [pdf]

 

Wykład pt. “Henryk Wieniawski; poeta i wirtuoz” wygłosi Marek Dyżewski

21 września (sobota) 2013 r. godz. 16.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

 
Marek Dyżewski jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej. Studiował również historię sztuki na uniwersytetach we Wrocławiu, w Wiedniu i Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Odbył też staż naukowo-badawczy na uniwersytecie w Brukseli.
Już podczas studiów był wybitną pustacią studenckiego ruchu kulturalnego. Współtworzył polski ruch „Pro Musica" popularyzujący muzykę klasyczną w środowisku akademickim. W marcu 1968 r. był przewodniczącym strajku studentów Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Jako eseista wypowiada się słowem pisanym, a także w radio i w telewizji. Współpracując z Polskim Radiem tworzył dzieła sztuki radiowej, które za ich nowatorski kształt i wybitne walory arty-styczne otrzymały szereg nagród i dwukrotnie reprezentowały polską radiofonię na światowym forum sztuki radiowej Prix Italia.
Zarówno na antenie telewizyjnej jak i radiowej komentował największe odbywające się w Polsce międzynarodowe imprezy muzyczne: Międzynarodowy Festiwal Oratoryjno-Kantatowy „Wra-tislavia Cantans", Międzynarodowy Konkurs Dyrygencki im. Grzegorza Fitelberga, Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego i Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fry-deryka Chopina. Obsługę komentatorską Konkursu Chopinowskiego Rada Programowa Polskiego Radia uznała za „wydarzenie antenowe roku".
Jest autorem poetyzowanych przekładów (z łaciny, francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego). Średniowieczny dramat liturgiczny „Ludus Danielis" w jego literackiej adaptacji (w oparciu o łaciński tekst z katedry z Beauvais) grany był przez Teatr Wielki w Warszawie – na scenie tego teatru i na wielu scenach europejskich.
Był twórcą i (przez szesnaście lat) szefem artystycznym Dni Muzyki Starych Mistrzów, mię-dzynarodowego festiwalu odbywającego się we Wrocławiu.
Prowadził wykłady we wszystkich polskich uczelniach muzycznych, na kilku uniwersytetach oraz na towarzyszących ważnym wydarzeniom muzycznym seminariach, konferencjach i warsztatach. Gościnnie wykładał też w Bonn, Norymberdze, Hamburgu, Berlinie, Gandawie, Brukseli, Sankt Pe-tersburgu, Nicei, Paryżu, Wiedniu i Waszyngtonie.
W swych wystąpieniach ukazuje zjawiska muzyczne widziane w szerokim kontekście kultury, a więc: w powiązaniu z innymi dziedzinami sztuki, a także z filozofią, estetyką i antropologią. Dzie-łem jego własnych przemyśleń jest też teoria obejmująca całokształt zagadnień związanych ze sztuką ćwiczenia, a także własna, niezwykle oryginalna filozofia kształcenia artystycznego, która prezento-wana w piętnastu audycjach na antenie Programu II Polskiego Radia spotkała się z żywym oddźwię-kiem w środowisku muzycznym i pedagogicznym. Prof. Wojciech Chudy, Kierownik Katedry Filozo-fii Wychowania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w liście skierowanym do dyrekcji Programu II PR informował, że wszystkie te audycje nagrywa i omawia ze studentami na jego seminarium. gdyż „są one skarbem dla uczonych i uczących się".
W latach 1990-1994 był rektorem wrocławskiej Akademii Muzycznej. Uczelnia ta zawdzięcza mu wybudowanie nowej, okazałej siedziby, wzmocnienie kadry profesorskiej, powołanie do życia nowych specjalności, wzbogacenie instrumentarium oraz rozwinięcie kontaktów międzynarodowych.
Dwukrotnie przyznano mu Nagrodę Miasta Wrocławia (1987, 1994).
Za wybitne dokonania w dziedzinie kultury otrzymał Nagrodę im. Św. Brata Alberta.
 


Strona 6 z 23