Reklama
Archiwum - koncerty 2012

Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu Wydział Wokalny Katedra Wokalistyki, Towarzystwo Miłośników Muzyki Wokalnej im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej, Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zapraszają na koncert studentów śpiewu solowego prof. Ewy Czermak i as. Anny Bernackiej poświęcony pamięci Haliny Halskiej-Fijałkowskiej

19 grudnia (środa) 2012 roku o godz. 16.30
Wstęp wolny

Wystąpią:
Justyna Bujak – sopran
Aldona Bartnik – sopran
Julia Gaweł – sopran
Natalia Halicka – sopran
Aleksandra Malisz – sopran
Aleksandra Nowińska – sopran
Agata Pawlina – mezosopran
Akompaniament:
Aleksandra Orłukowicz
Justyna Skoczek

Plakat [pdf]


Halina Halska-Fijałkowska (ur. 22 XII 1919 r. w Warszawie - zm. 6 VIII 1966 r. we Wrocławiu), śpie­waczka. Córka Franciszka i Katarzyny z domu Guzików, żona adwokata Zbig­niewa Fijałkowskiego. Od 1927 mie­szkała z rodziną w Białymstoku, gdzie w 1934 r. ukończyła szkołę powszechną i rozpoczęła naukę w gimnazjum handlowym. W latach 1937-39 kształciła się w szkole muzycznej w Grodnie. Po wybuchu II wojny światowej pracowała w elektrowni miejskiej. Od sty­cznia do czerwca 1945 r. występowała w repertuarze muzycznym w Teatrze Miejskim w Grodnie, od lipca do września tego roku pracowała w rozgłośni PR. Debiutowała 30 VII 1946 r. w Operze we Wrocławiu tytułową rolą w premierowym przedstawieniu "Madame Butterfly"; w sezonie 1946/47 powierzono jej tu tytułową rolę w "Halce". W obu tych rolach wystąpiła gościnnie w Warszawie i od wrześ­nia 1947 r., do końca sezonu 1947/48 r. należała do zespołu solistów Warszawskiej Sceny Muzyczno-Operowej. W sezonie 1948/49 r. wróciła do Wrocławia i do końca życia była związana z miejscową operą. W październiku 1956 r. występowała gościnnie w Poznaniu w partii Halki. Posiadała rzadki rodzaj głosu - piękny so­pran spinto, z łatwością koloratury oraz wszech­stronne możliwości wokalne. Wykonywała m.in. partie: Leili ("Poławiacze pereł"), Noriny ("Don Pas-quale"), Gildy ("Rigoletto"), Łucji ("Łucja z Lammermooru"). […] Przestała pracować w Operze wrocławskiej 31 VIII 1962, lecz na skutek interwencji władz miejskich, od 15 III 1964 r. została przyjęta ponownie do ze­społu.
Na podstawie: Słownik Biograficzny Teatru Polskiego 1900-1980 t. II, PWN Warszawa 1994
Działalność artystyczna [pdf]


 

Koncert świąteczny dla uczniów

21 grudnia (piątek) 2012 roku o godz. 9.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Wykonawcy:
Dorota Słabolepszy - sopran
Jędrzej Tomczyk - tenor
Elżbieta Stypułkowska-Kafka - fortepian
Prowadzenie koncertu Kalina Rosińska

Grudniowy koncert będzie okazją do odkrywania symboliki Świąt Bożego Narodzenia, do wspólnego śpiewania kolęd, ale także do omówienia jednego z najpiękniejszych a zarazem najdelikatniejszych instrumentów - głosu ludzkiego. Usłyszymy kolędy w wykonaniu solo, w duecie i w tercecie. Opowiemy o różnicy pomiędzy kolędą a pastorałką, wyjaśnimy na czym polega śpiew wielogłosowy oraz jakimi cechami powinna wyróżniać się osoba śpiewająca w zespole wokalnym. Serdecznie zapraszamy na koncert grudniowy, który pozwoli nam poczuć przedsmak zbliżających się Świąt.

 

Wieczór kolęd w wykonaniu uczniów z Prywatnego Ogniska Muzycznego ALLEGRO we Wrocławiu

21 grudnia (piątek) 2012 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny. Zapraszamy

Afisz [pdf]

 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na recital fortepianowy Giuseppe Amadei (Włochy)

28 grudnia (piątek) 2012 roku o godz. 18.00
Wstęp wolny

Plakat [pdf]

Giuseppe Amadei (Włochy)


 

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na ''Wieczór kolęd''

29 grudnia (sobota) 2012 roku o godz. 17.00
Wstęp wolny

Śpiewanie kolęd to jeden z najpiękniejszych zwyczajów w polskich domach. Zwyczaj kolędowania związany jest ze Świętami Bożego Narodzenia, a te z kolei są obchodami wydarzeń dotyczących przyjścia Syna Bożego - Jezusa Chrystusa. Sam termin „kolędowanie” wywodzi się od łacińskiego słowa „calendae”, którym Rzymi­anie nazywali pierwszy dzień miesiąca i pierwszy dzień roku, kiedy to składali sobie życzenia i podarunki. Najstarsze polskie kolędy pochodzą z XV i XVI wieku i są to często parafrazy tekstów łacińskich. Złotym wiekiem polskiej kolędy był okres baroku, to wtedy właśnie ukształtowały się kolędy w formach znanych współcześnie. Śpiewanie kolęd i pastorałek rozpoczynano od wieczerzy wigilijnej i trwało aż do Święta Matki Bożej Gromnicznej. Przy czym kolędy - to te które mają charakter sak­ralny, niosą treść teologiczną, a pastorałki to utwory ludowe mieszczące się między ewangelią a apokryfem. Śpiewanie kolęd w rodzinnej atmosferze było wynikiem potrzeby bycia razem. Kolędowanie bowiem zbliża ludzi, buduje między nimi więź, daje uczucie bliskości, łączności. Kolędy są przepełnione ciepłem dobrem i miłością. Tym wszystkim czego nam na co dzień brakuje. Zawierają treści religijne, a religia ma przecież funkcję uspołeczniającą, potwierdza naszą tożsamość. Zarówno słowa, jak i melodie kolęd dostarczają śpiewającym pozytywnych emocji, nastrajają opty­mistycznie.
Katarzyna Maria Nowak
Źródło: www.zaczarowana.pl

 


Strona 21 z 21